آسیاآمریکااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

آمریکا داعش را مسئول حمله به مدرسه شیعیان کابل دانست!

آمریکا می گوید که حمله خونین اخیر به دانش آموزان هزاره کار سنی های تندروی داعش است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کارشناسان اما می گویند آمریکا نمی خواهد برنامه خروج خود از افغانستان را با مشکل مواجه کند.

آمریکا داعش را مسئول حمله به مدرسه شیعیان کابل دانست!

وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که حمله روز شنبه به مدرسه دخترانه سیدالشهدا علیه السلام در کابل شبیه برخی حملاتی است که سنی های تندروی داعش پیشتر علیه شیعیان افغانستان انجام داده اند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید ابهاماتی درباره حادثه بمب گذاری در مدرسه دخترانه کابل وجود دارد، اما برخی نشانه ها حاکی از آن است که این حمله می تواند کار گروه تروریستی داعش باشد و نه طالبان.

به گفته این مقام آمریکایی، حمله علیه مدرسه سید الشهدا علیه السلام که در منطقه شیعه نشین کابل اتفاق افتاد؛ شباهت هایی به حملات پیشین داعش علیه شیعیان کابل دارد.

این در حالی است که “اشرف غنی” رئیس جمهور افغانستان در واکنش به این حمله، انگشت اتهام را به سمت سنی های تندروی طالبان نشانه گرفته است.

از طرفی سخنگوی طالبان در پیامی مدعی شده که این حمله تروریستی توسط این گروه صورت نگرفته است.

اما برخی کارشناسان می گویند که اعضای طالبان نگران آن هستند حمایت حامیان خود را از دست بدهند و به این خاطر مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته اند؛ وگرنه آنها در پرونده خود حمله به مدارس دخترانه را دارند.

در این حمله اخیر که روز شنبه در غرب کابل روی داد، دستکم ۸۵ نفر که اغلب آنها دانش آموزان دختر بودند به شهادت رسیده و بیش از ۱۶۵ نفر مجروح شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله خونین به دانش آموزان دختر را که اکثرا از شیعیان مظلوم هزاره بودند به عهده نگرفته است.

شیعیان هزاره یکی از مظلومترین قومیت های شیعه هستند. آنها قربانی تفکرات افراطی برخی گروه های تروریستی سنی مذهب و یا کشمکش های سیاسی در افغانستان و پاکستان هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا