آسیااخبارجهانجهان اسلامسوریهعربستان سعودی

ترویست‌های جبهه النصره بیش از ۵۰ مرتبه آتش‌بس را نقض کرده‌اند

سنی های تندروی جبهه النصره همچنان به اقدامات خشونت بار خود در سوریه ادامه می دهند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ معاون فرمانده مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه اعلام کرد که تروریست‌های گروه “جبهه النصره” مستقر در منطقه ادلب، طی شبانه روز گذشته ۵۳ بار آتش بس را نقض کرده‌اند.

ترویست‌های جبهه النصره بیش از ۵۰ مرتبه آتش‌بس را نقض کرده‌اند

دریادار “الکساندر کارپوف” معاون فرمانده مرکز آشتی نیروهای متخاصم در سوریه که زیر نظر وزارت دفاع روسیه فعالیت دارد، درکنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که نیروهای تروریستی “جبهه النصره”  بیش از 50 بار پیمان صلح و توقف درگیری‌های نظامی را نقض کرده و به کرات از استان ادلب به برخی استان‌های سوریه شلیک کرده‌اند.

این مقام نظامی توضیح داد: تروریست‌های “جبهه النصره” مستقر در منطقه ادلب در سوریه، دستکم 53 بار مفاد آتش‌بس را نقض کرده و به مناطق مجاور در استان‌های لاذقیه، حلب و حماه شلیک کردند.

دریادار کارپوف یادآور شد که مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه از دیگر فرماندهان تمامی گروه‌های مسلح غیرقانونی می‌خواهد تا از اقدامات تحریک آمیز مسلحانه دست برداشته و در مسیر حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در مناطق تحت کنترل خود گام بردارند تا روند اوضاع در این مناطق وخیم نشود.

گفتنی است “جبهه النصره” از گروه های سنی تندرو و تروریستی ایجاد شده توسط عربستان سعودی و مورد حمایت کامل این کشور است.

شاید بتوان گفت جبهه النصره اکنون با هدف امتیاز گیری و ایجاد فشار علیه رقبای عربستان دست به چنین کاری می زند تا شاید بتواند کمی از فشار گروه انصار الله در یمن را کم کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا