آفریقااخبارجهانجهان اسلاممصر

چهره دینی مصری: خدا به امام علی علیه السلام صفاتی عطا کرد که به هیچ یک از صحابه نداد

شیخ “اسامه الازهری” ضمن تعریف و تمجید از مولای متقیان، اعلام کرد که خدا به امام علی علیه السلام صفاتی عطا کرد که به هیچ یک از صحابه نداد.

این چهره دینی مصری که در گفتگویی تلویزیونی سخن می گفت، در ادامه افزود: امام علی علیه السلام دروازه علوم و معارف بود. ایشان موهبت و مهارت و علم و دانشی داشت که هیچ یک از دیگر صحابه نداشت بخصوص در زمینه قضاوت و عدالت.

چهره دینی مصری: خدا به امام علی علیه السلام صفاتی عطا کرد که به هیچ یک از صحابه نداد

الأزهری که یکی از اساتید دانشگاه الأزهر مصر هم همست، ادامه داد: امام علی علیه السلام جایگاه ویژه ای در دین اسلام دارد به گونه ای که پیامبر اکرم اسلام صلی الله علیه و آله در مورد ایشان فرمود “کسی تو را دوست ندارد مگر مؤمن است، و کسی از تو نفرت ندارد مگر منافق است”.

لازم به ذکر است این اولین شخصیت سنی مذهب نیست که مولای متقیان، وصی رسول الله صلی الله علیه و آله، حضرت علی علیه السلام را مورد تعریف و تمجید قرار داده و قطعا آخرین نفر هم نخواهد بود. بجز وی، تاکنون صدها تن از شخصیت های غیر شیعی و حتی غیر مسلمان در سراسر جهان، شخصیت امام علی علیه السلام را از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی و تعریف و تمجید قرار داده و به نقاط قوت آن حضرت بخصوص نسبت به دیگر افراد آن عصر و زمان اشاره کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا