آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

روز خونین کابل .. وقوع سه انفجار پیاپی در پایتخت افغانستان

به رغم گذشت 20 سال از سقوط حکومت سنی های تندروی طالبان در افغانستان، اما همچنان این کشور یک روز خوش به خود ندیده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وزارت کشور افغانستان از جان باختن 25 تن و زخمی شدن 52 نفر دیگر در نتیجه سه انفجار پیاپی در نزدیکی دبیرستان دخترانه کابل که ساعاتی پایانی روز گذشته رخ داد، خبر داد.

روز خونین کابل .. وقوع سه انفجار پیاپی در پایتخت افغانستان

غروب روز گذشته صدای سه انفجار پیاپی در منطقه دشت برچی واقع در حوزه‌ سیزدهم امنیتی شهر کابل شنیده شد. شاهدان عینی گفتند که این رویداد در نزدیکی دبیرستان دخترانه سیدالشهدا رخ داده است.

گفته می‌شود این انفجارها زمانی رخ داده که دانش اموزان در حال خارج شدن از مدرسه بودند.

در همین حال، برخی منابع اعلام کردند که این رویداد ناشی از اصابت سه راکت در نزدیکی این مرکز آموزشی بوده است.

“طارق آرین” سخنگوی وزارت کشورافغانستان گفت: این رویداد ساعت ۴:۲۷ عصر روز شنبه در نزدیکی دبیرستان «سیدالشهدا» رخ داده است و تاکنون 25 تن جان باخته و 52 نفر دیگر نیززخمی شدند. با توجه به ابعاد وسیع این انفجارها، آمار تلفات در حال افزایش است.

این در حالی است که برخی منابع از جان باختن 15 تن در این انفجارها خبر می‌دهند.

در همین حال تلویزیون یک افغانستان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که در پی سه انفجار پیاپی غرب کابل، ۲۷ تن جان باخته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته شاهدان عینی، خودروی بمب‌گذاری‌شده هنگام خروج دانش‌آموزان از دبیرستان منفجر شده است.

وزارت بهداشت افغانستان در لحظات اولیه اعلام کرد در پی انفجارها در غرب کابل، زخمی های این حادثه به بیمارستان‌ انتقال یافته‌اند.

گفتنی است، تا به این لحظه هیچ گروهی مسئولیت این انفجارهای تروریستی را بر عهده نگرفته اما سابقه تاریخی کشور افغانستان نشان می دهد سنی های تندروی طالبان همواره با هدف ایجاد بی ثباتی و دست یافتن به اهداف شوم خود، دست به عملیات های تروریستی و کشتار ملت مظلوم  و بی گناه افغانستان می زنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا