آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

آخرین جمعه ماه رمضان .. برگزاری مراسم زیارت و روز جهانی یاری امامین عسکریین علیهما السلام

ده ها هزار تن از شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام روز گذشته، همانند سال های گذشته، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با حضور در شهر سامراء، روز جهانی تکریم مرقد مطهر امامین عسکریین علیهما السلام را گرامی داشتند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ گفتنی است، کاروان بزرگ الولاء والفداء والفتح، بزرگ ترین کاروان زیارتی شهر مقدس کربلا، وابسته به مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (مد ظله) به منظور بزرگداشت روز جهانی یاری امامین عسکریین علیهما السلام در شهر مقدس سامرا حضور یافت.

آخرین جمعه ماه رمضان .. برگزاری مراسم زیارت و روز جهانی یاری امامین عسکریین علیهما السلام

این کاروان از بزرگ ترین کاروان های زیارتی است که پس از جنایت تروریستی چند سال گذشته به منظور زیارت مخصوص حرمین امامین عسکریین علیهما السلام و به منظور اعلام حمایت از این دو امام بزرگوار اولین کاروانی بود که وارد شهر مقدس سامرا شد.

در مراسم امسال بیش از 300 دستگاه اتوبوس هزاران زائر را از شهر مقدس کربلا به شهر مقدس سامرا منتقل کردند که علاوه بر زنان، کودکان و سالمندان اغلب آنان را جوانان تشکیل می دادند.

کاروان زیارتی «الولاء والفداء والفتح» چندین سال است که در عمل به فرمایشات مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله مبنی بر تکریم از روز جهانی یاری امامین عسکریین علیهما السلام بزرگ ترین کاروان زیارتی امامین عسکریین علیهم السلام را در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان سازماندهی می کند.

برنامه زیارت مرقد مطهر امامین عسکریین علیهما السلام در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان بیش از پنجاه سال است که به توصیه مرجع راحل، حضرت آیت الله العظمی سید “محمد حسینی شیرازی” (قدس سره) در میان مردم شریف عراق رایج شده و کاروان الولاء والفداء والفتح نیز طی چند سال گذشته نقش مهمی در برگزاری با شکوه تر آن داشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا