اخباراروپاجهان

آلمان فعالبیت یک گروه سلفی را غیرقانونی اعلام کرد

دولت آلمان فعالیت یک سازمان افراطی به نام «انصار» در این کشور را که متهم به حمایت مالی از تروریسم بین‌الملل زیر پوشش خیریه است، ممنوع اعلام کرد.

سخنگوی وزارت کشور آلمان با انتشار توییتی نوشت که «هورست زیهوفر» وزیر کشور فعالیت «انجمن‌ غیر انتفاعی انصار اینترنشنال» و شاخه‌های آن را ممنوع اعلام کرده و گفته است که این شبکه به گروه‌های تروریستی در تمام دنیا پول می‌دهد.

آلمان فعالبیت یک گروه سلفی را غیرقانونی اعلام کرد

زیهوفر گفته است: اگر می‌خواهید با تروریسم مبارزه کنید، باید ریشه منابع پولی آن را بخشکانید.

به گزارش اس‌.دبلیو.آر، شبکه رادیو تلویزیون جنوب غرب آلمان، هم اکنون عملیات تفحص و توقیف در منازل و پارکینگ‌های متعلق به این شبکه در ده ایالت این کشور آغاز شده است.

مقامات آلمان انجمن انصار را که در سال ۲۰۱۲ در دوسلدورف در غرب آلمان تأسیس شد، از چند سال پیش تاکنون رصد کرده و می‌دانستند که این گروه پول‌هایی را به نام تأمین فعالیت‌های خیریه در مناطق جنگ‌زده مانند سوریه، یمن و نوار غزه جمع‌آوری می‌کنند.

بر پایه سندی از وزارت کشور آلمان که شبکه اس.دبلیو.آر آن را منتشر کرد، انجمن انصار که به سنی های تندرو و گروه‌های سلفی نزدیک است، به کودکان در دفاتر خود در آلمان سلفی‌گری را آموزش می داده است.

همین سند می‌گوید که کمک‌های جمع‌آوری شده به دست این گروه برای تأمین مالی تروریسم و پشتیبانی پولی از گروه‌های شبه نظامی مانند جبهة النصرة سوریه که به هیئت تحریر شام تغییر نام داده و گروه شورشی الشباب در سومالی استفاده شده است.

پلیس آلمان در سال ۲۰۱۹ به دفاتر گروه انصار و یک گروه دیگر به نام کمک به مقاومت جهانی حمله کرده بود. در آن زمان این دو گروه به کمک به گروه فلسطینی حماس که در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد نیز، متهم بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا