آفریقااخبارجهانجهان اسلام

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در نیجریه

هزاران تن از پیروان مذهب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کشور نیجریه، به برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی به مناسبت شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام پرداختند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این تعظیم شعائر و مراسم عزاداری توسط شیعیان نیجریه در حالی برگزار شد که آنها همواره از سوی دولت مرکزی این کشور تحت شدید ترین فشارها قرار دارند و همواره علیه آنها توطئه صورت گرفته است.

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در نیجریه

خبرگزاری “دیلی پست” به نقل از “ابراهیم موسی” مدیر یک رسانه شیعی در نیجریه، نوشت: دولت نیجریه همواره علیه ما شیعیان توطئه شیطانی طراحی کرده اما با این حال هیچ گاه به هدف خود دست نیافته و نتوانسته چراغ مراسم متعلق به اهل بیت علیهم السلام را خاموش کند.

وی در ادامه افزود: جنایت و کشتار وحشیانه شیعیان در شهر زاریا در ماه دسامبر سال 2015 میلادی، نمونه ای از این توطئه شیطانی بود که اعمال شد. در آن جنایت، ده ها تن از شیعیان به شهادت رسیده و تعداد زیادی زخمی شدند. برخی ها هم توسط نیروهای امنیتی و ارتش بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شدند که شماری از آنها تا به امروز در حبس به سر می برند.

“ابراهیم موسی” همچنین گفت: از جمله‌ی بازداشت شدگان حجت الاسلام شیخ “ابراهیم زکزاکی” و همسر ایشان هستند که هنوز در حبس به سر می برند.

این فعال رسانه ای شیعی افزود: دولت نیجریه شیعیان را تروریست می نامد در حالی که شیعیان به هیچ وجه تروریست نیستند بلکه برای دستیابی به آزادی های دینی و مذهبی خود، از راه مسالمت آمیز تلاش می کنند.

در پایان لازم به ذکر است که به اعتقاد کارشناسان مسائل بین الملل، دولت نیجریه تحت تأثیر و به درخواست حکومت وهابی عربستان سعودی، شیعیان نیجریه را سرکوب کرده است. این کارشناسان معتقدند نیروهای نیجریه برای طراحی سرکوب شیعیان، از اسرائیلی ها هم کمک گرفته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا