آذربایجانآسیااخبارجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

نام‌های «علی» و «زهرا» محبوب مردم جمهوری آذربایجان

خانواده‌ها در جمهوری آذربایجان «علی» را برای پسران و «زهرا» را برای دخترانشان محبوب‌ترین نام می دانند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ براساس اعلام وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان از ابتدای سال جدید میلادی خانواده‌ها برای ۴۲۷ نوزاد پسر نام علی و برای ۴۶۶ نوزاد دختر نام زهرا را انتخاب کرده اند.

نام‌های «علی» و «زهرا» محبوب مردم جمهوری آذربایجان

کارشناسان علوم اجتماعی فراوانی انتخاب اسامی مذهبی برای نوزادان را نشانه‌ی عشق و علاقه‌ی مردم جمهوری آذربایجان به ائمه اطهار علیهم السلام می دانند.

«فواد نوراله اف» معاون اداره مسلمانان قفقاز در جمهوری آذربایجان گفت: ادامه‌ برتری نام‌های مذهبی در میان مردم جمهوری آذربایجان حکایت از آن دارد که این مساله، یک واکنش احساسی مردم نسبت به یک فیلم و داستان نبوده و حقیقتا مردم این کشور به ریشه‌ی مذهبی خود احترام می‌گذارند و از اسامی مذهبی استفاده می‌کنند.

در چهار ماه نخست سال جاری پس از نام علی، نام‌های یوسف، اوغور و حسین بیشترین انتخاب را برای پسران دارد و برای نوزاد دختران هم، پس از نام زهرا، نام‌های زینب، آیلین، مریم و فاطمه در انتخاب‌های بعدی قرار دارند.

وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان هم اعلام کرده که در پنج سال گذشته نیز نام زهرا با بیش از ۱۲ هزار و ششصد انتخاب، محبوبترین نام در جمهوری آذربایجان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا