آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

مسجد خطوة امام علی علیه السلام بصره و میزبانی از روزه‌داران

مسجد خطوة امام علی علیه السلام در شهرستان الزبیر بصره از جمله مساجد تاریخی عراق است که در ماه مبارک رمضان میزبان نمازگزاران و روزه‌داران است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ با آغاز ماه مبارک رمضان مساجد سراسر جهان در ساعات منتهی به افطار رنگ و بوی خاص خود را دارند.

مسجد خطوة امام علی علیه السلام بصره و میزبانی از روزه‌داران

با وجود اینکه کرونا باعث شده در بسیاری از نقاط جهان برخی از مراسم مانند افطار و نماز جماعت با محدودیت‌هایی رو به رو شوند، اما همچنان بخشی از این آیین‌ها با توجه به کاهش محدودیت‌ها در حال انجام است.

مسجد خطوة امام علی علیه السلام به مفهوم قدمگاه حضرت علی علیه السلام، در شهرستان الزبیر بصره از جمله مساجد تاریخی عراق است که در ماه رمضان میزبان نمازگزاران و روزه‌داران است.

این مسجد در سده ۷۰۰ میلادی بنا شده و همچنین گفته می‌شود که امام حسن مجتبی علیه السلام نیز به دستور امیرالمومنین علی علیه السلام در زمان بازگشت از جنگ جمل، در این مسجد نماز خوانده است.

امروزه این مقام، از زیارتگاه‌های مهم شیعه در بصره، به شمار می‌آید و در حال حاضر شیعیان بصره هر سال در روزهای زیارت اربعین امام حسین علیه السلام، به سمت این مسجد، پیاده‌روی نموده و سپس به سمت کربلا رهسپار می شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا