آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلامهيئت ها و شعائر حسينى

از برگزاری آیین‌های مذهبی “یوم علی” در پاکستان تا بازداشت ۳ تروریست داعشی در ایالت سند این کشور

به رغم بازداشت 3 سنی تندروی وابسته به گروهک تروریستی داعش در ایالت سند در پاکستان، اما شیعیان سراسر این کشور از بیستم ماه مبارک رمضان مراسم «یوم علی» را آغاز کردند.

آنها به برگزاری مراسم‌های عزاداری و شرکت در دسته‌های سینه زنی، در غم شهادت مظلومانه پیشوای متقیان حضرت علی علیه السلام اقدام می کنند.

از برگزاری آیین‌های مذهبی “یوم علی” در پاکستان

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شیعیان پاکستان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در بیستمین روز از ماه مهمانی خدا، در شهرهای اسلام آباد پایتخت این کشور، کراچی، لاهور، پیشاور، راولپندی، اسکردو، کویته، مولتان، حیدر آباد و بسیاری دیگر از شهرها و مناطق پاکستان با حضور در حسینیه ها و در دسته جات عزاداری در خیابان ها، در میان تدابیر امنیتی، در سوگ شهادت حضرت امیرالمومنین امام علی ابن ابی طالب علیهما السلام، بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان پیشتر به دلیل آنچه‌ جلوگیری از گسترش ویروس کووید-۱۹ خوانده بود، برگزاری آیین‌های مذهبی یوم علی را ممنوع اعلام کرد، اما این تصمیم با واکنش فوری احزاب و گروه‌های شیعه این کشور همراه شد.

از برگزاری آیین‌های مذهبی “یوم علی” در پاکستان تا بازداشت ۳ تروریست داعشی در ایالت سند این کشور

گروه‌های پاکستانی با تاکید بر اینکه آیین‌های سوگواری ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام هرگز محدود و یا متوقف نخواهد شد، اعلام کردند: جامعه شیعیان همگام با سایر اقشار جامعه متعهد به پیروی از مقررات بهداشتی و حفظ سلامت خود و دیگران هستند و همزمان به صورت پرشور در مراسم‌های عزاداری نیز شرکت خواهند کرد.

به گفته پلیس پایتخت پاکستان، بیش از دو هزار نفر از نیروهای امنیتی وظیفه تامین امنیت این مراسم را تنها در پایتخت بر عهده داشتند.
در خبری دیگر از پاکستان، پلیس و آژانس های اطلاعاتی شهر شکارپور در ایالت سند، عملیاتی مشترک علیه یک گروهک تروریستی وابسته به سنی های تندروی داعش انجام دادند.
در این عملیات سه تروریست به نام های “صدیق بروهی”، “عثمان بروهی” و “خالد محمود” ملقب به “امیر حمزه” دستگیر شدند.
طبق گزارش اولیه منابع انتظامی، تروریست‌های دستگیر شده در اقدامات تروریستی مختلفی مشارکت داشته اند.
به گفته برخی منابع احتمال این نیز بوده است كه آنها تصمیم داشتند به مرسم سوگواری شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام نیز حمله کنند.
شایان ذکر است مراسم یوم علی در سراسر پاکستان با همکاری نیروهای امنیتی و در آزادی کامل برگزار شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا