آمریکااخبارجهانعتبات و اماکن مقدسه

مساجد آمریکا سنگر اصلی حمایت از حقوق رنگین پوست‌ها هستند

ایالات متحده آمریکا بر خلاف ادعایش که خود را بزرگ ترین مدافع حقوق بشر در جهان معرفی می کند، اما خود این کشور یکی از بیشترین کشورهایی است که حقوق شهروندان رنگین پوست بخصوص سیاه پوست در آن پایمال می شود.

بررسی اجمالی اقدام ها و رفتارهایی که علیه سیاه پوستان در زمان های مختلف در آمریکا رخ می دهد، این ادعا را اثبات می کند. یکی از جنجالی ترین جنایت های انجام شده علیه سیاه پوستان در آمریکا، قتل وحشیانه “جورج فلوید” در ماه های آخر ریاست جمهوری “دونالد ترامب” رئیس جمهور سابق آمریکا بود.

مساجد آمریکا سنگر اصلی حمایت از حقوق رنگین پوست‌ها هستند

در این میان این روزها مساجد ایالات متحده آمریکا به اصلی ترین سنگرها برای حمایت از حقوق سیاه پوست ها و مقابله با نژادپرستی در این کشور به ویژه در مناسبت هایی مانند ماه رمضان تبدیل شده اند.

برای نمونه “دئونته برایانت” شهروند مسلمان آمریکایی، بالای منبری کوچک در یک مسجد جنوب مینیاپولیس ایستاده و آیه ای از قرآن می خواند با این مضمون که چه اتفاقی رخ می دهد وقتی یک نفس به قتل می رسد یا وقتی فردی به دست فرد دیگر کشته می شود.

حالا مسلمانان در ماه رمضان که ماه بخشش و مهربانی است در مسجد مینیاپلیس دورهم جمع می شوند تا شاید بتوانند مرهمی بر زخم ها و دردهای سال گذشته که ناشی از نژادپرستی در آمریکا است، بگذارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا