آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلامسوریهعراق

سازمان ملل خواستار رسیدگی به پناهندگان در ماه رمضان شد

بیماری کرونا، علاوه بر خسارت های جانی که به مردم سراسر جهان وارد کرده، موجب وخیم شدن وضعیت اقتصادی در بیشتر نقاط جهان شده و به تبع آن، زندگی و وضعیت اقتصادی خانواده ها نیز بدتر و وخیم تر شده است. این موضوع همچنین بر وضعیت پناهندگان تأثیر مضاعفی داشته و موجب افزایش مشکلات آنان شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر همین اساس کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواستار حمایت بیشتر از پناهندگان در برابر فقر و درگیری‌ها در ماه رمضان شد.

سازمان ملل خواستار رسیدگی به پناهندگان در ماه رمضان شد

“خالد خلیفه” نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، طی اظهارتی اعلام کرد: 1 % از مردم جهان مجبور به مهاجرت می‌شوند و تا سال ۲۰۱۹ شمار پناهندگان در سراسر جهان به ۷۹.۵ میلیون نفر رسید؛ لذا کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل تلاش می‌کند با کمک گرفتن از دولت‌ها و بخش‌های خصوصی به این پناهندگان در ماه مبارک رمضان کمک بیشتری کند.

وی در ادامه افزود: اوضاع دشوار اقتصادی برخی از خانواده‌های پناهندگان را مجبور کرده که برای مقابله با این مشکلات از سازوکارهای منفی مانند صرف نظر کردن از آموزش و بهداشت استفاده کنند‌ به ویژه که آثار و تبعات کرونا بر زندگی پناهندگان تأثیرات منفی بیشتری گذاشته و زنان سرپرست خانوار را با مشکلات فراوان روبه‌رو کرده است.

گزارش این کمیساریا نشان می‌دهد ۵۱ % از پناهندگان برای کم کردن هزینه‌ها، از هزینه غذا کم می‌کنند.

همچنین بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت اجاره خانه یا فرستادن کودکانشان به مدرسه را ندارند. علاوه بر آن، ۷۴ % از پناهندگان توانایی برآورده کردن حداقل نیمی از نیاز‌های اصلی خود را ندارند.

بر اساس آمار کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، حدود ۸۵ % از پناهندگان جهان در کشورهای کمتر توسعه یافته پناهنده شده‌اند و با مشکلات مالی و بهداشتی روبه‌رو هستند.

شیوع بیماری کرونا در این کشورها نیز موجب افزایش فقر و کمبود مواد غذایی شده و علاوه بر آن، بر زندگی عادی پناهندگان و سیستم آموزشی آنها نیز تأثیر منفی گذاشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا