آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

آغاز روند بازسازی مساجد تخریب شده بدست داعش در عراق

سنی های تندروی داعش در اقدامات تروریستی خود علاوه بر گرفتن جان انسان ها و تخریب خانه ها، مساجد و اماکن متبرکه فراوانی را در عراق تخریب کردند.

اکنون در عراق، روند بازسازی مساجد و اماکن مقدس تخریب شده به دست سنی های تندروی داعش آغاز شده است.

آغاز روند بازسازی مساجد تخریب شده بدست داعش در عراق

بیش از یک سال از پیروزی کامل بر گروه تروریستی داعش در عراق می گذرد. اکنون که اوضاع به روال طبیعی بازگشته، ترمیم و بازسازی مساجد و اماکن مقدس که توسط داعش تخریب شده، آغاز شده است.

در همین راستا «کنعان» مدیر اوقاف استان نینوا گفت: کادرهای مهندسی در اداره اوقاف نینوا روند بازسازی مساجد این استان را که به دست گروه تررویستی داعش تخرب شده، آغاز کرده اند.

وی افزود: روند بازسازی مساجد تخریب شده در همه مناطق غرب و شرق موصل آغاز شده و قرار است همه مساجد تخریب شده در سراسر استان نینوا بازسازی شود.

مدیر اوقاف اهل تسنن نینوا افزود: روند بازسازی مساجد طی چند مرحله انجام خواهد شد که مرحله اول شامل بازسازی مساجد مناطق قدیمی موصل و تعدادی از مساجد تخریب شده در ساحل غربی این شهر است.

وی ادامه داد: روند آواربرداری در این شهر تمام شده و کادرهای مهندسی هم اکنون بازسازی این مساجد را از سر گرفته اند.

این مقام عراقی با اشاره به اینکه پس از بازسازی بیش از ۱۳۰ مسجد در همه مناطق و نواحی استان نینوا هنوز حدود ۳۷۵ مسجد تخریب شده در این استان وجود دارد، ابراز کرد: حدود ۱۲۷ مسجد تخریب شده در دست بازسازی هستند و هنوز روند بازسازی آنها به اتمام نرسیده است.

سنی های تندرو در عراق و سوریه علاوه بر مساجد، مقام ها و مقبره های پیامبران الهی را نیز تخریب کردند.

آنها حتی حرم حضرت سکینه سلام الله علیها، مقام رأس الحسین علیه السلام، مقبره حجربن عدی از یاران امیرالمؤمنین علی علیه السلام و بسیاری از اماکن متبرکه را تخریب کردند.

امروزه اما پس از شکست این تروریست ها اماکن متبرکه، مقام ها و حرم امامزادگان در حال بازسازی هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا