آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

کمیسیون حقوق ‌بشر عراق: حادثه بیمارستان ابن‌الخطیب ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت

کمیسیون حقوق بشر عراق شامگاه دوشنبه با انتشار گزارشی، اعلام کرد که حادثه مرگبار آتش سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» در منطقه «جسر دیالی» در جنوب شرق شهر بغداد، پایتخت این کشور، نزدیک به ۱۳۰ کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بیانیه کمیسیون حقوق بشر عراق در این باره آمده: بر اساس اسنادی که تیم کمیسیون به دست آورده، شمار تقریبی شهدا ممکن است به ۱۳۰ شهید برسد که برخی همراهان بیماران بستری در بیمارستان نیز در میان آنها هستند.

کمیسیون حقوق ‌بشر عراق: حادثه بیمارستان ابن‌الخطیب ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت

این کمیسیون وابسته به پارلمان عراق، در ادامه بیانیه خود نیز تاکید کرده که هویت شماری از قربانیان حادثه آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب همچنان نامشخص است چرا که شدت آتش باعث شده اجساد آنها قابل شناسایی نباشند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که اتاق های بیمارستان ابن الخطیب مملو از بستگان بیماران بستری بوده که برای ملاقات به آن جا رفته بودند و همین مسئله نیز مدرکی دال بر عدم پایبندی مدیریت بیمارستان به دستورالعمل های وزارت بهداشت این کشور در رابطه با ورود همراهان به اتاق های احیا و قرنطینه به شمار می آید.

این کمیسیون ضمن تاکید بر این که بیمارستان ابن الخطیب فاقد سیستم اخطار سریع برای هشدار و آگاه سازی شهروندان به آتش سوزی یا هر گونه خطر دیگری بوده، به کوتاهی آشکار از سوی مدیریت بیمارستان و همچنین تاخیر در اقدام تیم های آتش نشانی وابسته به آن اشاره کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا