آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراقعلم و فناوریفرهنگ و هنر

بررسی نقش امام هادی علیه السلام در حفظ جامعه شیعه در کتاب علمی مرکز مطالعات کربلا

مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا کتابی تحت عنوان «امام هادی علیه السلام و نقش ایشان در حفظ جامعه شیعی» را چاپ و منتشر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این مرکز که وابسته به آستان مقدس حسینی است، این کتاب تخصصی را با عنوان «الإمام الهادي علیه السلام، أضواء على سيرته ودوره في الحفاظ على المجتمع الشيعي الإمامي» به زبان عربی منتشر کرده است.

بررسی نقش امام هادی علیه السلام در حفظ جامعه شیعه در کتاب علمی مرکز مطالعات کربلا

فصل‌های این کتاب توسط واحد خطبه های نماز جمعه در این مرکز تهیه و جمع آوری شده که شامل شرح مضامین خطبه های جمعه ایراد شده توسط شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی آستان مقدس حسینی در حرم امام حسین علیه السلام است.

این کتاب جدید به تلاش های آموزشی و سازمان دهی شده امام هادی علیه السلام در زمان امامت آن حضرت می پردازد؛ که شرح مفصل آن از طریق خطبه ایراد شده توسط شیخ عبدالمهدی کربلایی انجام شده است.

واحد خطبه های نماز جمعه اعلام کرده که در این مرکز آنچه برای تحقیقات علمی و شرح جملات و توضیح پیچیدگی های آنها لازم بوده، انجام شده است. همچنین منابع اطلاعاتی آیات و احادیث و روایات لازم را استخراج نموده و در کتاب آورده اند.

این کار از مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در حرم مطهر امام حسین علیه السلام خواسته شد و این مرکز خطبه های دینی جمعه را مورد مطالعه قرار داد تا سری جدیدی از سلسله خطبه های دینی را در این کتاب علمی گردهم آورد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا