آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعربستان سعودی

تخریب یک مسجد دیگر شیعیان عربستان در قطیف

سنی های تندرو و وهابی های سعودی نمونه بارز اقدامات ضد دینی و ضد بشری بوده و در طول قرن ها ثابت کرده اند توان همزیستی مسالمت آمیز را ندارند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در جدید ترین اقدام ضد شیعی آنها، یک مسجد شیعیان در استان قطیف در شرق عربستان را تخریب کرده و با خاک یکسان کردند.

تخریب یک مسجد دیگر شیعیان عربستان در قطیف

فعالان فضای مجازی در عربستان از تخریب یک مسجد دیگر شیعیان توسط نیروهای سعودی در قطیف خبر دادند.

حساب کاربری «ناشط قطیفی» در توییتر نوشت: حکومت سعودی یک مسجد را روبروی مدرسه الملاحه و ام الحمام تخریب کرد.

فعالان فضای مجازی، همچنین فیلمی از تخریب این مسجد شیعیان توسط عناصر سعودی را منتشر کرده اند.
وهابی ها و سنی های تندرو شیعیان را کافر دانسته و برای زیارتگاه ها، مساجد و یا قبور آنها هیچ احترامی قائل نیستند.

برای نمونه، یک مفتی سرشناس وهابی، از تخریب مقبره ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها و اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله با افتخار یاد کرده و این کار را دعوت به توحید دانسته است.

عبدالعزیز بن عبدالله بن باز از مفتیان اهل سنت و از جمله هواداران اصلی اندیشه سلفی‌گری که در سال 1999 میلادی درگذشت، غالباً به عنوان بزرگ‌ترین مفتی وهابی سلفی در دوران معاصر شناخته می‌شود.

در صفحه 365 از جلد یک کتاب مجموعه فتواهای بن باز آمده است: «وهابیون، هر آنچه به صورت گنبد بر قبر [حضرت] خدیجه [سلام الله علیها] و غیره بنا گردیده بود را تخریب کرده و تمام گنبدها را از بین بردند و [با چنین کارهایی] دعوت به توحید و دین خدا را آشکار کردند»!

این دقیقا همان تفکری است که با آن سنی های تندروی داعش مقبره ها و مقامات چندین پیامبر الهی، اصحاب پیامبر و مساجد شیعیان را تخریب کرده با کافر دانستن شیعیان آنها را سربریدند

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا