آسیااخبارجهانجهان اسلام

وقوع درگیری های شدید میان فلسطینیان با اسرائیلی ها در نزدیکی مسجد الاقصی

شهرها و محله های شهر بیت المقدس از شب گذشته تا بامداد امروز (شنبه) صحنه خیزش مردم این شهر در واکنش به اقدامات تحریک آمیز شهرک های اسرائیلی نشین و تهدید آنها مبنی بر اجرای حملاتی علیه فلسطینی ها و اموال آنها بود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این در حالی بود که پلیس اسرائیل در قبال اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان یهودی سکوت کرده و به سرکوب پی در پی جوانان فلسطینی در شهر قدس ادامه می دهد.

وقوع درگیری های شدید میان فلسطینیان با اسرائیلی ها در نزدیکی مسجد الاقصی

جمعیت هلال احمر فلسطین در این باره اعلام کرد: در جریان درگیری های فلسطینی ها با نیروهای اشغالگر در حومه شهر قدیمی قدس که تا بامداد امروز(شنبه) نیز ادامه داشت، 20 فلسطینی با گلوله های پلاستیکی، بمب های صوتی و گازهای اشک آور زخمی شدند.

از سوی دیگر شبکه خبری المیادین بامداد امروز(شنبه) گزارش داد: سران رژیم صهیونیستی از دولت خودگردان فلسطین خواسته اند که شهر قدس را آرام کند.

منابع فلسطینی در گفتگو با المیادین با اشاره به اینکه دولت خودگردان فلسطین به پیام های اسرائیلی ها پاسخی نداده، تاکید کردند که قدس برای چانه زنی نیست و برخواست خود مبنی بر اجرای انتخابات در قدس تاکید کردند.

سفارت آمریکا در قدس نیز از کارکنان و اتباع این کشور خواست به اماکن درگیری نزدیک نشوند.

این سفارت خانه در بیانیه ای از اتباع این کشور خواست که جانب احتیاط را رعایت کنند و تدابیر لازم را برای افزایش آگاهی امنیتی به کار بگیرند.

رسانه های اسرائیلی نیز گزارش داده اند که در شامگاه جمعه تا بامداد شنبه مجموعا ۳۰ راکت از غزه و در سه مرحله به سوی اسرائیلی‌ها شلیک شده است.

این رسانه ها افزوده اند که تنها ۴ راکت توسط گنبد آهنین ردیابی شده و بقیه راکت ها فرود آمده اند که نمونه ای از ناکامی گنبد آهنین است.

این رسانه ها همچنین از حمله توپخانه ای و هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه خبر داده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا