آمریکااخبارجهان

قاتل «جورج فلوید» گناهکار شناخته شد

پلیس سابق آمریکا که سال گذشته یک شهروند سیاهپوست این کشور را زیر زانویش به قتل رسانده بود، در رابطه با اتهام های وارده گناهکار شناخته شد.

هیئت منصفه دادگاهی در «مینیاپولیس»، بزرگ ترین شهر ایالت مرزی مینه سوتا در شمال این کشور بامداد روز چهارشنبه «درک شووین»، مامور برکنار شده پلیس این شهر را در رابطه با اتهام های وارد شده به وی در پرونده قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاهپوست غیر مسلح، گناهکار شناخت.

قاتل «جورج فلوید» گناهکار شناخته شد

شووین ۴۵ ساله که هنگام بازداشت فلوید در اواخر ماه مه سال گذشته میلادی، بیش از ۹ دقیقه روی گردن وی زانو گذاشته بود و باعث مرگش شد، از سوی هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به این پرونده که از هفت زن و پنج مرد تشکیل شده، به اتهام ارتکاب قتل درجه دوم، قتل درجه سوم و قتل غیر عمد گناهکار شناخته شد.

در حالی که مجازات این پلیس سابق آمریکایی متعاقبا از سوی دادگاه رسیدگی به پرونده اعلام خواهد شد تا این محاکمه پس از نزدیک به سه هفته از آغاز آن پایان یابد، اعلام حکم هیئت منصفه در گناهکار شناختن وی باعث شادمانی مردمانی شد که در انتظار صدور حکم، بیرون دادگاه گرد هم آمده بودند.

یادآور می شود که کشته شدن فلوید در شهر مینیاپولیس هنگامی که به صورت غیر مسلح در بازداشت نیروهای پلیس بود، اعتراض های گسترده و خشونت آمیزی در بسیاری از شهرهای آمریکا علیه نژادپرستی و خشونت نیروهای پلیس را به دنبال داشت در حالی که شووین نیز به دلیل آن که در ویدیوی مربوط به لحظه مرگ این مرد ۴۰ ساله آفریقایی تبار، در حالی دیده می شد که زانوی خود را روی گردن وی گذاشته، بازداشت و به طور رسمی به خشونت عمدی و قتل متهم شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا