اخباراروپاجهانعلم و فناوریفرهنگ و هنر

ترکیب جمعیتی سوئد تا ۵۰ سال آینده به نفع مسلمانان تغییر می‌کند

سوئد تا نیم‌ قرن آینده با تغییر ترکیب جمعیتی اساسی مواجه خواهد بود به ‌گونه‌ای که سوئدی‌ها در آن به یک جمعیت اقلیت در کشور خود بدل خواهند شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در حال حاضر یک‌ سوم جمعیت سوئد را افرادی تشکیل می‌دهند که به ‌نوعی ریشه خارجی داشته و این جمعیت با توجه به ادامه روند مهاجرتی به این کشور رو به افزایش است.

بنابر تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشگاه آلتو واقع در شهر “هلسینکی” در کشور فنلاند؛ چنانچه میزان مهاجرت به کشو سوئد در سطح فعلی باقی بماند، شهروندان سوئدی تا ۴۵ سال آینده به جمعیتی اقلیت در کشور خود بدل خواهند گشت.

بنابر یافته‌های این دانشگاه فنلاندی، چنین نتیجه‌ گیری شده که در صورت عدم ‌تغییر در وضعیت مهاجرتی در سوئد، شهروندان بومی سوئد تا سال ۲۰۶۵ میلادی کم شمار و به کمتر از نیمی از جمعیت فعلی خود خواهند رسید.

نتایج پژوهش این دانشگاه فنلاندی همچنین حاکی است که بنابر مدل “تراوینن” استاد جامعه‌ شناسی دانشگاه آلتو، تا سال ۲۱۰۰ میلادی جمعیت مسلمانان سوئد بیش از بومیان سوئدی خواهد بود.

پژوهش به ‌عمل‌ آمده از سوی این دانشگاه نشان می‌دهد که به‌ طور مثال نوع مهاجران فنلاندی با دیگر مهاجران به سوئد فرق دارد، مهاجرانی فنلاندی پس از ورود به سوئد، جذب جامعه سوئد می‌شوند اما دیگر مهاجرانی که به سوئد وارد می‌شوند، نه‌تنها جذب جامعه این کشور نشده بلکه جامعه و معیارهای خود را ایجاد می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید: ۳۳.۵ % از شهروندان سوئدی اکنون به‌ نوعی دارای ریشه و سابقه خارجی هستند، این در حالی است که در سال ۲۰۰۰ میلادی شمار افراد غیر سوئدی حدود ۱۵ % بود که تنها طی دو دهه این جمعیت به بیش از دو برابر رسیده است.

سوئد با وسعتی بیش از ۴۵۰ هزار کیلومترمربع واقع در شمال اروپا، حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا