آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

روحانی شیعه بحرینی اعتصاب غذا کرد

سرکوب های حکومتی در بحرین و اعتراضات مردم عادی و فعالان اجتماعی یا سیاسی تمامی ندارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا، یک روحانی شیعه بحرینی که در زندان مرکزی “جوّ” به سر می برد، در اعتراض به آزار و اذیت و محرومیت از درمان، دست به اعتصاب غذا زده است.

روحانی شیعه بحرینی اعتصاب غذا کرد

رسانه های بحرینی ساعاتی پیش خبر دادند حجت السلام شیخ “میرزا المحروس” روحانی شیعه بحرینی که در زندان مرکزی “جوّ” به سر می برد، در اعتراض به آزار و اذیت نگهبانان و محرومیت از درمان، از روز جمعه (۱۶ آوریل ۲۰۲۱) دست به اعتصاب غذا زده است.

منابع محلی به نقل از خانواده این روحانی شیعه بحرینی، گفتند: شیخ المحروس از بیماری های مزمن رنج می برد و احکام قانون مجازات جایگزین با وضعیت وی منطبق است.

این در حالی است که بیش از یک سال است، در چارچوب مجازات جایگزین درخواست آزادی شیخ المحروس ارائه شده، امّا علی رغم مهیا بودن تمامی شرایط و احکام مورد نظر، مقامات آل خلیفه این درخواست را قبول نکردند.

خانواده شیخ المحروس از وضعیت سلامتی وی به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا در زندان های بحرین و ابتلای بیش از 100 زندانی به کرونا، بسیار ابراز نگرانی کرده اند.

حجت‌الاسلام المحروس به ۱۵ سال حبس محکوم شده که ۱۰ سال آن سپری شده است. وی بارها در اعتراض به بد رفتاری و محرومیت از درمان، دست به اعتصاب غذا زده است. و همچنین به خاطر اقرار گرفتن تحت شکنجه بعد از بازداشتش در سال ۲۰۱۱، از ناحیه کمر آسیب شدیدی دیده و در نتیجه عدم دریافت دارو و محرومیت از درمان به نوعی بیماریی در روده بزرگ مبتلا شده ولی اداره زندان مرکزی “جو” توجهی به وضعیت سلامت وی ندارد.

دادگاه نظامی بحرین شیخ المحروس را به خاطر ارتباط با فعالان سیاسی در بحرین به ۱۵ سال حبس محکوم کرده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا