آفریقااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهمصر

آغاز طرح توسعه مسجد و مقام حضرت رقیه سلام الله علیها در قاهره

دولت مصر از آغاز طرح توسعه مسجد و مقام حضرت رقیه سلام الله علیها در قاهره خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر اساس خبری که توسط استانداری قاهره اعلام شد، دولت مصر طرح توسعه اماکن تاریخی و اسلامی این کشور از جمله برخی زیارتگاه های متعلق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مانند مسجد و مقام حضرت رقیه سلام الله علیها را آغاز کرده است.

آغاز طرح توسعه مسجد و مقام حضرت رقیه سلام الله علیها در قاهره

به گفته استانداری قاهره، این تصمیم به دلیل اهمیت تاریخی این اماکن و نیز مورد استقبال قرار گرفتن آن توسط بسیاری از شهروندان مصری، در دستور کار قرار گرفته تا فضای آن برای استقبال تعداد بیشتری از زائران آماده باشد.

لازم به ذکر است، مسجد و مقام حضرت رقیه سلام الله علیها در قاهره در دوره حکومت فاطمیون ساخته شد و اکنون مقرر گردیده علاوه بر بازسازی بنای این مکان مقدس، فضای آن نیز توسعه یابد.

در همین راستا خانم مهندس “جیهان عبدالمنعم” معاون استاندار قاهره، طی اظهاراتی ضمن انتقاد از بی توجهی به مسجد و مقام حضرت رقیه سلام الله علیها در دوره های گذشته، گفت: اکنون تصمیم جدی برای بازسازی و توسعه این مقام گرفته شده و بودجه آن نیز برای خرید بخشی از زمین های اطراف آن، در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: وزارت نیرو در حال حاضر زیر ساخت برق و آب این منطقه را آماده می کند تا بعد از آن، ساخت و ساز در زمین مد نظر آغاز شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا