آسیااخباراروپاپاکستانجهانجهان اسلام

درخواست پاکستان برای جرم‌ انگاری توهین به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در کشورهای غربی

متأسفانه هر از چند گاهی در گوشه و کنار جهان به خصوص کشورهای غربی توهین هایی به ساحت مقدس پیامبر خدا صلی الله علیه و آله توسط افراد یا نشریات مختلف صورت می گیرد و موجب خشم مسلمانان در سراسر جهان می شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ آنچه که بر خشم مسلمین می افزاید این است که نه تنها هیچ گونه مقابله یا برخوردی با توهین کنندگان صورت نمی گیرد، بلکه به بهانه آزادی بیان، مجال برای تکرار توهین های مشابه، به وجود می آید.

درخواست پاکستان برای جرم‌ انگاری توهین به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در کشورهای غربی

“عمران خان” نخست‌ وزیر پاکستان از کشورهای غربی خواست همانگونه که انکار هولوکاست در این کشورها جرم تلقی می‌شود، اهانت به ساحت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله جرم دانسته شود.

وی طی اظهاراتی گفت: دولت‌ های غربی باید با افرادی که به ساحت رسول خدا صلی الله علیه و آله اهانت می‌ کنند، همانند کسانی که هولوکاست را انکار می‌کنند، برخورد نماید.

نخست‌ وزیر پاکستان در سخنانی که پس از یک هفته اعتراضات خشونت‌ آمیز در پاکستان ایراد کرد، افزود: حمایت دولت فرانسه از بازنشر کارتون‌های توهین‌آمیز به پیامبر صلی الله علیه و آله، احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جریحه‌ دار می ‌کند.

“عمران خان” در توییتر خود نوشت: ما مسلمانان پیامبر خود را دوست داریم و به او احترام می‌گذاریم. ما نمی‌توانیم این نوع سوء استفاده و بی‌احترامی را تحمل كنیم. من از دولت‌های غربی كه قوانینی برای جلوگیری از هرگونه اظهار نظر منفی در مورد هولوكاست دارند، می‌خواهم از همین قوانین برای مجازات کسانی كه با توهین به پیامبر ما، پیام‌های نفرت‌انگیزی علیه مسلمانان پخش می‌كنند، استفاده کنند.

گفتنی است، انکار هولوکاست در بسیاری از کشورهای اروپایی، از جمله آلمان و فرانسه خلاف قانون است و برای متهمان، مجازات زندان در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است پس از اعتراضات هفته گذشته که از سوی جنبش «لبیک پاکستان» سازمان‌دهی شده بود و به کشته شدن چهار پلیس منجر شد، دولت پاکستان سه‌شنبه گذشته، فعالیت این گروه را ممنوع کرد.

این گروه در اعتراض به دفاع رئیس‌جمهور فرانسه از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز، کارزاری را ترتیب داد که ماه‌ها برای اخراج سفیر فرانسه ادامه داشت.

نخست وزیر پاکستان خاطرنشان كرد كه دولت، فعالیت این گروه را نه به دليل مخالفت با انگيزه‌های آن، بلكه به دليل مخالفت با نحوه بيان خشونت‌آمیز آن ممنوع کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا