آفریقااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسه

تخریب قبور و ضریح های موجود در لیبی توسط سنی‌های تندرو

یکی از غیر منطقی ترین رفتارها و اقدام های سنی‌های تندرو در چند سال اخیر، تخریب قبور و اماکن مقدس به بهانه شرک بودن آن است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ آنها در سوریه و عراق و برخی دیگر از نقاط جهان، ده ها مکان مقدس و قبر متعلق به پیامبران الهی و ائمه علیهم السلام و یا افراد سرشناس در تاریخ اسلام را منفجر و تخریب کردند.

تخریب قبور و ضریح های موجود در لیبی توسط سنی‌های تندرو

در همین راستا اخیرا گروهی که خود را وهابیون لیبی معرفی می کنند، به تخریب قبور و ضریح های موجود در این کشور اقدام ورزیدند.

منابع رسانه ای لیبی با انتشار گزارشی از تخریب برخی قبرهای موجود در یکی از قبرستان های لیبی خبر دادند.

این رسانه ها در این باره نوشتند: گروهک های افراطی که مورد حمایت عربستان سعودی هستند، در اقدامی تروریستی به تخریب برخی از اماکن تاریخی و اسلامی و نیز نمادهای موجود در این کشور اقدام ورزیدند. این گروه های افراطی پیش از این به تعدادی از اماکن تاریخی و اسلامی حمله کرده و آن را منهدم کرده بودند اما بعد از آن اقدام، موج شدید اعتراض و انتقادها متوجه آنان شد لذا کمی از فعالیت خود دست کشیده بودند. اما این روزها سر و کله آنها دوباره پیدا شده است.

رسانه های لیبی افزودند: گروهای افراطی اخیرا به بهانه تمیز کردن قبرستان “سیدی ابن وافی” در شهر “تاجوراء” در لیبی، وارد آن شده و چند ساعت بعد با تخریب تعداد قابل توجهی از قبرها، آن مکان را ترک کردند. این در حالی است که در لیبی تمیز کردن قبرستان ها مانند بسیاری از دیگر کشورهای جهان، وظایف شهرداری به شمار می رود اما افراطی ها، که دنبال اجرای طرح خبیثانه خود بودند، این موضوع را بهانه قرار دادند.

در ادامه این گزارش آمده: این خراب کاران افراطی، ضریح “سیدی ابن وافی” که از چهره های مورد احترام شهر بوده و یکی از زیارتگاه های مردم بوده را با خاک یکسان کرده و درختان زیتون که در کنار اتاقک محل دفن وی بوده را قطع کردند و دیوارهای اتاقک را آتش زدند و فورا محل را ترک کردند.

این گزارش همچنین افزود: افراطیون بدون احترام گذاشتن به احساسات و اعتقادات خانواده های افراد خاک شده در این قبرستان، دست به تخریب آن زده و آن را ویران کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا