آسیااخبارایرانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

آیت‌ الله العظمی شبیری زنجانی: باید برای از بین رفتن کرونا به خدا و حضرات معصومین علیه متوسل شویم

آیت‌ الله العظمی سید “موسی شبیری زنجانی” (حفظه الله) طی اظهاراتی ضمن توصیه به مردم برای افزایش دعا و استغفار در این ماه مبارک، اعلام کرد که باید برای از بین رفتن کرونا به خدا و حضرات معصومین علیه متوسل شویم.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ آیت الله العظمی شبیری زنجانی با حضور در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، بر دعا و استغفار و حفظ رابطه معنوی با ذات باری تعالی در ایام سخت کرونا که امکان اجتماعات مذهبی نیست، تاکید کرد.

آیت‌ الله العظمی شبیری زنجانی: باید برای از بین رفتن کرونا به خدا و حضرات معصومین علیه متوسل شویم

ایشان توسل به معصومین علیهم‌ السلام را کارگشا دانسته و فرمود: امروز وظیفه همه ما دعا کردن است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی از مردم خواست در این ایام با دعا به پیشگاه خدای متعال و توسل به حضرات معصومین علیهم‌ السلام، برای بر طرف شدن خطر کرونا از جامعه بشری دعا کنند.

معظمٌ له افزود: امیدواریم خدای متعال به پزشکان و کادر درمان توفیق دهد و هرچه زودتر خطر این ویروس رفع شود. وظیفه ما در این شرایط توسل به درگاه خداوند و حضرات معصومین علیهم السلام است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی گفت: حضرات معصومین علیهم السلام، مقربان درگاه الهی هستند. در طول تاریخ، شیعه با توسل به آن حضرات از موانع زیادی عبور کرده است. امروز وظیفه همۀ ما دعا کردن است به ‌ویژه در ماه مبارک رمضان که ماه دعا و استغفار و عبادت است.

معظمٌ له با اشاره به عدم امکان برگزاری مراسم عمومی به دلیل شیوع کرونا، خاطر نشان کرد: الان به خاطر شرایط، مجالس عمومی مورد تایید برخی از متخصصان نیست، این به معنای فاصله گرفتن از دعا و نیایش نیست. مردم تلاش کنند آنچه مورد تاکید ائمه معصومین علیهم السلام است را به صورت خصوصی دنبال کنند.

ایشان اخلاص و نیت برای قرب به پرودگار را لازمه استجابت دعا و عبادت دانست و گفت: مسلمان باید رضایت خدا را در نظر بگیرد. سعی کنیم آنچه شرعا مفید است را مورد توجه قرار دهیم. در برخی از زمان‌ ها مسائلی رایج می شود. نفس رایج شدن یک موضوع نشانۀ صحیح بودن و اولویت آن نیست. نباید معیارمان چیزهای رایج و بدون پشتوانه باشد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی ادامه داد: مؤمنین در این ماه، زیاد قرآن تلاوت کنند و سعی کنند به فقرا کمک کنند. کسی که نمی تواند روزه بگیرد کمک کند تا یک خانواده نیازمند بتواند روزه بگیرد. کمک به مردم بالاترین عبادت است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی به طلاب و کسانی که اهل علم و دانش هستند، سفارش کردند تا از این فرصت برای تقویت داشته های علمی خود بهره ببرند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا