آمریکااخبارجهان

عضو مسلمان کنگره: پلیس آمریکا ذاتاً نژادپرست است

عضو مسلمان کنگره آمریکا به دنبال قتل یک جوان سیاه ‌پوست دیگر در این کشور گفت که پلیس آمریکا ذاتاً و تعمداً نژادپرست است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روزنامه القدس العربی گزارش داد: “رشیده طلیب” عضو فلسطینی ‌تبار و مسلمان کنگره آمریکا به دنبال حادثه تیراندازی مرگبار پلیس آمریکا به یک جوان سیاه ‌پوست در حومه شهر میناپولیس این کشور تأکید کرد که پلیس نمی‌تواند در ایالات متحده اصلاح شود زیرا ماهیت نژادپرستانه دارد.

عضو مسلمان کنگره: پلیس آمریکا ذاتاً نژادپرست است

یک جوان سیاه ‌پوست ۲۰ ساله روز یکشنبه در شهر بروکلین، حومه مینیاپولیس مرکز ایالت مینه‌سوتا در آمریکا در یک ایست بازرسی مربوط به کنترل ترافیک به دست پلیس کشته شد.

طلیب در توییتر افزود: این اتفاقی نیست، زیرا پلیس در کشور ما ذاتاً و تعمداً نژادپرست است. کار من با کسانی که قتل با بودجه دولت را تأیید می‌کنند، تمام شده است. دیگر پلیس، نظامی و زندان در آمریکا قابل اصلاح نیست.

پیشتر شبكه خبری CNN در واكنش به ورود عضو مسلمان به كنگره آمریكا، گزارش كرده بود كه ورود طلیب به كنگره بازتابی از اقدامات اسلام‌ستیزانه و ضد مهاجرتی دولت ترامپ است.

پس از انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریكا، شمار مسلمانان راه یافته به این مجلس به سه نفر رسید که دو نفر آنها زن هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا