آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

ابتلای ۱۰۰ زندانی سیاسی بحرینی به کرونا

بحرین طی روزهای گذشته، شاهد برپایی حداقل ۳۷۹ تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی برای آزادی زندانیان سیاسی بوده است. همه مناطق بحرین شاهد این تظاهرات‌ و فعالیت‌های اعتراض‌آمیز بوده‌اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بر اساس جدید ترین اخبار و اطلاعات به دست آمده، حدود ۱۰۰ زندانی سیاسی در زندان‌های بحرین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار رو به افزایش است و شرایط دیگر زندانیان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ابتلای ۱۰۰ زندانی سیاسی بحرینی به کرونا

هفته گذشته یکی دیگر از زندانیان سیاسی بحرین به نام “عباس مال‌الله” در زندان جان باخت که علت فوت او اوضاع غیرانسانی زندان بوده است.

شرایط غیربهداشتی و غیرانسانی زندان‌های بحرین و ادامه بدرفتاری‌ها و شکنجه مخالفان حکومت در زندان‌ها در سایه شیوع ویروس کرونا در بین زندانیان، دلیل نگرانی بیش از پیش خانواده‌ها را فراهم کرده و بحرینی‌ها به طور مرتب هر روز در مناطق مختلف در تظاهرات‌هایی به خیابان‌ها می‌آیند.

در دو هفته گذشته علاوه بر تظاهرات‌های روزانه، بحرین شاهد دو تظاهرات یکپارچه در روزهای جمعه تحت عنوان «جمعه خشم زندانیان» بود. بر اساس برنامه اعلام شده، در اولین جمعه ماه مبارک رمضان نیز تظاهرات‌های «سومین جمعه خشم زندانیان» برگزار خواهد شد.

آل خلیفه در یک هفته اخیر هم اقدام به بازداشت و صدور حکم‌های بلندمدت علیه دیگر شهروندان بحرینی که برخی از آنان طبق موازین بین‌المللی کودک محسوب می‌شوند، کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا