آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

بمباران داعشی‌های مخفی شده در غارهای کوه «حمرین» عراق

منابع عراقی از بمباران مواضع سنی های تندروی داعش در سلسله جبال حمرین از سوی جنگنده‌های F16 این کشور خبر دادند.

این منابع بیان کردند: جنگنده‌های F16 مخفیگاه‌های داعش را در غارهایی در سلسله کوه های حمرین در بخش صلاح الدین بمباران کردند که بر اثر آن شماری از سنی های تندرو به هلاکت رسیدند.

بمباران داعشی‌های مخفی شده در غارهای کوه «حمرین» عراق

از سوی دیگر یک منبع امنیتی وابسته به ارتش عراق از اقدام تروریست‌های داعش در احیای اردوگاهی به نام «عائشه» یا آنچه اردوگاه مرگ نامیده می‌شود، خبر داد و آنرا نشان دهنده نیت آنها برای حملات غافلگیر کننده دانست.

این منبع بیان کرد: موقعیت جغرافیایی صعب العبور در تپه‌های حمرین مانع از ویرانی برخی مخفیگاه‌ها و تونل‌های پنهان داعش می‌شود. از سویی کنترل مناطق پیرامون اردوگاه مرگ داعش نیروی امنیتی زیادی را طلب می‌کند.

این اردوگاه نظامی داعش میان ناحیه «العظیم» و «قره تپه» در شمال دیالی بزرگترین کانون داعشی طی سال‌های گذشته بوده است و حتی اعضای القاعده قبلا از آن استفاده می‌کردند.

با وجود اینکه نام اردوگاه بر آن گذاشته‌اند اما در حقیقت یک مخفیگاه کوچک به همراه تونل‌ها، انبار تسلیحات و مواد منفجره است و سکوی اصلی حملات داعش در دیالی، کرکوک و صلاح الدین قبل از ویرانی آن در سال 2014 بود.

این منبع عراقی گفت به نظر می‌رسد که داعشی‌ها هر زمان فرصت می‌یابند به پناهگاه قدیمی خود باز می‌گردند و سپس دوباره مخفی می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا