آسیااخبارجهانجهان اسلام

ثبت رکورد ابتلا به کرونا در ترکیه، و باز بودن مرز این کشور با ایران

جدیدترین داده های وزارت بهداشت ترکیه، از ثبت بالاترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در این کشور حکایت دارد تا شمار کلی مبتلایان به مرز چهار میلیون نفر برسد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۹ هزار و ۱۸۷ مورد دیگر ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا را به ثبت رسانده که بالاترین آمار روزانه ابتلا به ویروس در این کشور از زمان شیوع آن تاکنون به شمار می آید و در نتیجه آن نیز، شمار مجموع مبتلایان به سه میلیون و ۹۶۲ هزار و ۷۶۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

ثبت رکورد ابتلا به کرونا در ترکیه، و باز بودن مرز این کشور با ایران

جدیدترین داده های وزارت بهداشت ترکیه در رابطه با شیوع ویروس کرونا همچنین نشان می دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۷۳ تن دیگر از مبتلایان جان خود را از دست دادند تا آمار کلی مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس در این کشور نیز به ۳۴ هزار و ۴۵۵ نفر افزایش پیدا کند.

بر اساس آخرین داده های وب سایت مرجع «ورلد او مترز» و آمار رسمی وزارت بهداشت ترکیه، این کشور اکنون در زمینه شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس کشنده، به ترتیب در رتبه های هفتم و نوزدهم جهان قرار دارد.

اما نکته قابل توجه این است که به رغم این موضوع مقام های مسئول در ایران همچنان با توقف رفت و آمد به ترکیه مخالفت می کنند در حالی که با وجود آمار کم شیوع کرونا در کشور عراق، همچنان مسیر سفر به عراق برای زیارت عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بسته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا