آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودییمن

تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن در آستانه ماه مبارک رمضان

در آستانه ماه مبارک رمضان که مسلمانان برای آن احترام ویژه ای قائل بوده و در آن به روزه داری و عبادت مشغول هستند، ائتلاف سعودی حملات خود به یمن را افزایش داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این حملات هوایی به مناطقی در استان های مأرب، بیضاء و جوف یمن صورت گرفته است.

تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن در آستانه ماه مبارک رمضان

به گفته منابع میدانی در یمن، جنگنده های ائتلاف سعودی ۱۷ حمله به استان مأرب در شمال شرقی یمن انجام داد که در۱۴ حمله شهر صرواح در غرب مأرب و در ۳ حمله دیگر بخش های مدغل و رحبه در شمال غرب و جنوب استان مأرب را هدف قرار دادند.

این ائتلاف 4 حمله نیز به استان البیضاء در مرکز یمن و بخش السوادیه در شمال بیضاء انجام داد.

هنوز از تلفات جانی این حملات مخابره نشده است.

همچنین نیروهای مرزبانی عربستان با گلوله‌های خمپاره منطقه «الرقو» در شهرستان مرزی منبه واقع در استان صعده در شمال یمن را هدف قرار دادند.

در این حملات دو غیر نظامی جان باخته و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که در آستانه ماه مبارک رمضان نیروهای ائتلاف به محاصره خود علیه یمن برای هفتمین سال ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز برخی قدرت ها غربی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا