آسیااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنرمصر

بزرگ‌ ترین قرآن دست‌ نویس در مصر کتابت شد

شهروند ۶۳ ساله مصری کار کتابت نسخه‌ای بی‌نظیر و شگفت‌انگیز از قرآن کریم را که ۱۱۰۰ متر طول دارد، به اتمام رساند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ «سعید محمد» اهل استان الغربیه مصر است که خودش خواندن و نوشتن و هنر خوشنویسی عربی را آموخته و پس از ۴۰ سال به رؤیایش در نگارش بزرگ‌ترین قرآن کریم دست یافت.

بزرگ‌ ترین قرآن دست‌ نویس در مصر کتابت شد

سعید درباره چالش چند ساله خود برای آموختن و نوشتن می گوید: فکر و ذکرم این بود که به آرزویم  برای انجام یک کار بزرگ دست یابم و وقتی از خودم پرسیدم آن کار بزرگ چیست که می‌توانم انجام بدهم، چیزی بزرگ‌تر از اینکه کلام خدا را با دست خود کتابت کنم، پیدا نکردم.

وی افزود: شروع به یادگیری خوشنویسی عربی کردم و موفق شدم نسخه‌هایی از قرآن کریم را در اندازه‌های بزرگ با طول یک متر و عرض ۷۰ سانتی‌متری کتابت کنم و یک مصحف را هم به طول ۷۰۰ متر و عرض ۱۰۰ سانتی‌متر کتابت کردم.

این کاتب قرآن کریم می‌گوید: سپس یک ایده جدید را عملی کردم به‌گونه‌ای که قرآن به شکلی متفاوت از ورق زدن قرائت شود از همین رو دستگاهی را ساختم که حجم آن بزرگ بوده تا بتواند سنگینی ورق‌ها را تحمل کند و با استمداد از درگاه  خدا، نسخه‌ای به طول ۱۱۰۰ متر را تهیه کردم.

این نسخه در یک صندوق چوبی بلند نگهداری می‌شود و صفحاتش از طریق دو استوانه که در بالا و پایین صندوق تعبیه شده، حرکت می‌کند.

او با بیان اینکه هیچ نسخه خطی بزرگ ‌تری از این نسخه در جهان وجود ندارد، گفت: من مطمئنم که این کار من به عنوان بزرگ‌ترین نسخه خطی قرآن در گینس ثبت می‌شود.

شایان ذکر است کتابت این نسخه قرآن 3 سال بطول انجامیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا