اخباراروپاجهانفرهنگ و هنر

کمپین مسلمانان فرانسه علیه تصمیم مجلس سنا در اعتراض به ممنوعیت حجاب

فرانسه هر روز با اضافه نمودن مصوبات جدید به لایحه ای مسلمان ستیز موسوم به «ضد جدایی طلبی»، مسلمانان این کشور را تحت فشار قرار می دهد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ آخرین مصوبه که حجاب برای دختران زیر 18 سال را ممنوع می کند، خشم مسلمانان را برانگیخته و آنها کمپینی برای اعتراض به تصویب این لایحه راه انداخته اند.

کمپین مسلمانان فرانسه علیه تصمیم مجلس سنا در اعتراض به ممنوعیت حجاب

کمپین «دست از حجاب من بردار» در اعتراض به تصویب ممنوعیت حجاب برای دختران زیر 18 سال در مجلس سنای فرانسه در رسانه های اجتماعی راه اندازی شده است.

سنای فرانسه به عنوان بخشی از لایحه «ضد جدایی طلبی» به غیرقانونی دانستن حجاب برای دختران زیر 18 سال در انظار عمومی رای مثبت داد.

داشتن حجاب برای زنان مسلمانان در چندین دهه گذشته هدف دشمنی های گروه های ضد اسلامی و همچنین دولت فرانسه بوده است.

این اقدام سنای فرانسه به عنوان بخشی از فشار پاریس برای معرفی لایحه به اصطلاح «ضد جدایی طلبی» است که هدف آن تقویت سیستم سکولار این کشور است.

منتقدان این اقدام را تقبیح می کنند و معتقدند که این امر اقلیت مسلمان را از بقیه جامعه جدا می کند.

سناتورها ضمن بحث در مورد قانون پیشنهادی در تاریخ 30 مارس ، اصلاحیه ای را در این لایحه تصویب کردند که خواستار ممنوعیت هرگونه نماد مذهبی برای دختران نوجوان در فضای عمومی شد.

این ممنوعیت هنوز قانونی نیست و مجلس ملی فرانسه قبل از شروع به کار باید این تغییر را امضا کند، اما واکنش ها نسبت به این اصلاحیه بسیار گسترده بوده و حتی برخی معتقدند که این قانون پیشنهادی قانونی علیه اسلام است.

یکی از کاربران در توئیتر نوشته: وادار کردن زنان برای اینکه حجاب را از سر خود بردارند اقدامی کاملا اشتباه است چرا که حق انتخاب از آنها گرفته می شود.

“ابتهاج محمد” ورزشکار المپیکی در اینستاگرام پستی را به اشتراک گذاشت با این مضمون که اصلاحیه سنا نشان دهنده عمق پیدا کردن اسلام هراسی در فرانسه است.

در این پست آمده: این همان اتفاقی است که وقتی شما سخنان نفرت انگیز، مغرضانه، تبعیض آمیز و جنایات ضد اسلامی را عادی می کنید رخ می دهد؛ نوشته شدن اسلام هراسی در قانون.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا