آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

بازداشت اقوام زندانیان سیاسی در بحرین

نیروهای امنیتی بحرین در جدید ترین اقدام ضد انسانی و ضد حقوق بشری خود، نه تنها اقدام به آزاد سازی زندانیان سیاسی در این کشور نکردند، بلکه خانواده و اقوام این زندانیان که برای آزادی فرزندانشان دست به اعتراض زده بودند را بازداشت و راهی زندان کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پژوهشکده حقوق و دمکراسی در بحرین و نیز سازمان آمریکایی ها برای دمکراسی و حقوق بشر در بحرین با انتشار بیانیه ای، از بازداشت اقوام زندانیان سیاسی در بحرین خبر دادند.

بازداشت اقوام زندانیان سیاسی در بحرین

در این بیانیه آمده: در پی برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و اعتراضی خانواده های زندانیان سیاسی در بحرین، نیروهای امنیتی به بازداشت تعداد از خانواده ها و اقوام این زندانیان اقدام ورزیدند.

این بیانیه می افزاید: بعد از برگزاری این تظاهرات، نیروهای امنیتی “جعفر رمضان” و “رمضان عیسی” را به اتهام برنامه ریزی و سازماندهی این تظاهرات که آن را “تظاهراتی غیر قانونی” نامیدند، بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی بحرین ادعا می کنند این تظاهرات غیر قانونی بوده زیرا مجوز نداشته است. دلیل مجوز نداشتن هم این بود که بیش از پنج نفر در آن شرکت کرده بودند.

بر اساس ماده 22 قانون مدنی و سیاسی بحرین، به تظاهراتی که بیش از پنج نفر در آن شرکت کنند مجوز داده نمی شود!

پژوهشکده حقوق و دمکراسی در بحرین و نیز سازمان آمریکایی ها برای دمکراسی و حقوق بشر در بحرین در بیانیه خود همچنین اعلام کردند که حکومت بحرین به نیروهای آنها اجازه ورود به داخل زندان ها برای بررسی اوضاع زندانیان سیاسی نداده است.

لازم به ذکر است، کشور کوچک بحرین بیش از ده ها هزار زندانی سیاسی را در خود جای داده و وضعیت در این کشور به گونه ای است که در میان بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی بحرین، این کشور را یک زندان به جای یک کشور می دانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا