آسیااخبارجهانسوریهعتبات و اماکن مقدسه

نصب قطعات فلزی برای ضریح حرم حضرت زینب سلام الله علیها

ساخت ضریح حرم حضرت زینب سلام الله علیها ادامه دارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بخش ساخت ضریح های حرم های شریف و درهای مطهر در آستان مقدس عباسی اعلام کرد: کارکنان این بخش همچنان کار ضریح حرم حضرت زینب سلام الله علیها را در دست دارند.

نصب قطعات فلزی برای ضریح حرم حضرت زینب سلام الله علیها

این کار در دو بخش انجام می شود که بخش نخست ساخت سازه چوبی است که به مراحل پایانی رسیده است. این سازه نقطه شروع برای نصب سایر قطعات است. بخش دیگر ساخت قطعات فلزی برای ضریح است که براساس برنامه ریزی ها و طراحی ها، اجرای آن آغاز شده است.

«سید ناظم الغرابی» رئیس این بخش گفت: کار با قطعات فلزی مخصوص ضریح مطابق هر قسمت طراحی و اجرا شد و پس از پایان ساخت هرقطعه فرآیند نصب و ثابت سازی آن روی سازه چوبی انجام می شود. این کارها تا پایان ساخت و نصب همه قطعات ادامه دارد.

الغرابی افزود: قطعات فلزی ساخته شده بادوام است و از افزایش ضخامت نسبت به ضریح کنونی برخوردار است. اولین قطعات تکمیل شده یکی از اجزای تشکیل دهنده پنجره است که تحول بزرگی در ساخت این پنجره هاست. این کارها نیاز به دقت در اجرا دارد و نقش و نگارهای آن با دست انجام می شود.

الغرابی گفت: قطعات فلزی علاوه بر فولاد ضد زنگ و مس، از طلا و نقره ساخته می شود. این فلزات باتوجه به هر قطعه و روش ساخت و شکل گیری آن استفاده می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا