آمریکااخبارجهان

شکایت مرد مسلمان از دولت آمریکا

یک مرد مسلمان آمریکایی از دولت این کشور به دلیل قرار دادن وی در فهرست پرواز ممنوع شکایت می‌کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “حمد چبلی” در این باره گفت: مأموران FBI من و خانواده ام را تهدید کردند و مرا تحت فشار قرار دادند تا مجبورم کنند به عنوان خبرچین در جامعه خود کار کنم و این ترسناک و اشتباه است. 

شکایت مرد مسلمان از دولت آمریکا

وی با طرح دعوی در دادگاه فدرال، دولت ایالات متحده را متهم کرد که وی را در فهرست پرواز ممنوع فدرال قرار داده، زیرا وی حاضر نشده برای اف‌بی‌آی خبرچینی کند.

احمد چبلی به عنوان یک شهروند آمریکایی ۳۲ ساله از میشیگان، در دادخواست خود گفته که در سال ۲۰۱۸ یک مأمور اف‌بی‌آی بارها وی را تحت فشار قرار داده و از وی خواسته از «مهارت‌های زبانی» و «زمینه لبنانی‌»‌اش برای کمک به شناسایی و ردیابی دشمنان ایالات متحده استفاده کند.

وقتی او امتناع کرده، این مامور در جهت انتقام و تحت فشار قرار دادن، او را در پایگاه داده غربالگری دولت قرار داده تا در فهرست پرواز ممنوع گذاشته شود.

چبلی، که وکالت او را اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا به عهده گرفته، گفت که دولت نتوانسته است یک دلیل منصفانه و مناسب برای ممنوعیت پرواز به او ارائه دهد.

گفتنی است سال گذشته، دادگاه عالی به اتفاق آرا حکم داد که سه مرد مسلمان دیگر که پس از امتناع از خدمت به عنوان مخبر اف بی آی در این فهرست قرار گرفته اند و می‌توانند از ماموران فدرال شکایت کنند.

مدافعان و وکلای حقوق مدنی این حکم را به عنوان یک پیروزی کوچک علیه تبعیض مذهبی و فرصتی برای پاسخگویی مقامات دولتی برای ده‌ها سال زیرنظرگرفته شدن تبعیض آمیز و نظارت دولتی مسلمانان آمریکایی دانستند.

اخبار مرتبط

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا