اخباراروپاجهان

موج جدید اسلام هراسی و نگرانی زنان مسلمان سوئیس

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی می گوید که زنان مسلمان پس از رای گیری سوئیس برای ممنوعیت استفاده از نقاب در اماکن عمومی احساس ترس می کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ فعالان زن هشدار داده اند که این ممنوعیت منجر به افزایش حملات به زنان محجبه مسلمان خواهد شد.

موج جدید اسلام هراسی و نگرانی زنان مسلمان سوئیس

سوئیسی ها با کمی اختلاف به ممنوعیت استفاده از نقاب در اماکن عمومی رای داده بودند.

رای ممنوعیت نقاب با 51 % آرا در مقابل 49 % تصویب شد و این همه پرسی درهفتم مارس برگزار شد.  نمایندگان پارلمان می‌توانند آن را در طول دو سال به قانون تبدیل کنند.

رفعت لینزن، زن مسلمان محجبه مقیم سوئیس با اشاره به رای گیری سال 2009 میلادی برای ممنوعیت ساخت گلدسته برای مساجد می گوید: هنگامی که به مسجد می رود، از حماقت این رای گیری مانند ممنوعیت ساخت گلدسته مساجد احساس انزجار می کند.

او می گوید: همه پرسی ممنوعیت نقاب نیز مشابه ممنوعیت ساخت گلدسته است، به همین دلیل می ترسد که این همه پرسی نشانه این مسئله باشد که بیشتر مردم سوئیس علیه اسلام یا مسلمانان یا هردو هستند.

ممنوعیت پوشیدن نقاب محدود به مکان های عمومی است، اما پوشیدن آن در نمازخانه ممنوع نیست. این درحالی است که در این زمان این ممنوعیت پوشش صورت را که برای ایمنی و سلامتی است، شامل نمی شود. یعنی زدن ماسک به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مسئله ای عادی‌ست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا