آسیااخباراروپاجهانجهان اسلامعراق

اعتراف وزیر دفاع انگلیس: ما مرتکب جنایت های جنگی در عراق شدیم

وزیر دفاع انگلیس طی اظهاراتی اعتراف کرد که نیروهای کشورش در عراق مرتکب جنایت های جنگی شده اند.

روزنامه تلگراف چاپ لندن با انتشار گزارشی نوشت: دادگاه جنایت های بین المللی در انگلیس، یکی از فرماندهان ارتش این کشور که چند سال پیش در جنگ علیه عراق شرکت کرده را به دست داشتن در قتل جوانی عراقی به نام “سعید شبرم” متهم کرد.

اعتراف وزیر دفاع انگلیس: ما مرتکب جنایت های جنگی در عراق شدیم

در ادامه این گزارش آمده: “بن والاس” وزیر دفاع انگلیس ضمن دفاع از این فرمانده جنایت کار، مدعی شده که به رغم وقوع جنایت جنگی در عراق توسط برخی سربازان ارتش انگلیس، اما این فرمانده نظامی، مسئول قتل این جوان عراقی نبوده است!

وی در این باره گفت: ما اعتراف می کنیم در زمان حضور ما در عراق جنایت های رخ داد اما آنچه که واضح است این است که فرمانده نظامی ما در قتل “سعید شبرم” دست نداشته است.

“سعید شبرم” جوان عراقی بود که در سال 2003 میلادی توسط سربازان ارتش انگلیس دست و پایش بسته شد و در آب رودخانه انداخته شد و دقایقی بعد غرق شد. او یکی از هفت جوان عراقی بود که در همان زمان توسط ارتش انگلیس در بصره به شهادت رسید.

اسناد و شواهد نشان می دهد سه سربازان ارتش انگلیس در این جنایت ضد بشری دست داشتند اما بعد از سه سال تحقیق در این باره، هر سه نفر تبرئه شدند زیرا به نظر می رسد عامل اصلی این جنایت، فرمانده ما فوق آنان بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا