آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

سفر به کربلا و نجف ممنوع اما به استانبول و آنکارا آزاد است!

ستاد کرونا در ایران در جلسه اخیر خود با لغو سفر شهروندان ایرانی به ترکیه در اقدامی عجیب مخالفت کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ ترکیه با آمار بسیار بالای متبلایان و مرگ و میر بر اثر انتشار گسترده ویروس کرونا در شهرهای مختلف این کشور، در رتبه سوم جهان از این نظر قرار گرفت.

سفر به کربلا و نجف ممنوع اما به استانبول و آنکارا آزاد

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت ترکیه، تنها در 24 ساعت گذشته در این کشور 42 هزار و 551 نفر به کرونا مبتلا شدند و 193 نفر جان خود را از دست داده اند.

به رغم این وضعیت بحرانی در ترکیه، اما تا به این لحظه پروازهای بین تهران و شهرهای مختلف این کشور متوقف نشده و طبق آمار رسمی ایران، هر هفته بیش از پنج هزار ایرانی به ترکیه سفر می کنند.

در همین راستا سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران در گفتگو با خبرنگاران از مخالفت ستاد کرونا با لغو سفر به ترکیه خبر داد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا فعلاً در خصوص لغو پروازهای ترکیه به جمع بندی نرسیده و اظهارنظری در این باره به سازمان هواپیمایی کشوری نرسیده است.

وی در ادامه افزود: هر زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا به نتیجه رسیده و به ما ابلاغ کند، ما پروازها به ترکیه را متوقف می ‌کنیم.

این در حالیست که به رغم آمار بسیار کم مرگ و میر و ابتلای شهروندان عراقی به کرونا، چندین ماه است مقام های مسئول در ایران به بهانه جلوگیری از انتشار این ویروس، رفت و آمد به عراق را متوقف کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا