اخباراروپاجهانعلم و فناوریفرهنگ و هنر

رای مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت حجاب برای افراد زیر ۱۸ سال

در پی ممنوعیت پوشش در مدارس دولتی در سال 2004 میلادی، اکنون مجلس سنای فرانسه رأی به ممنوعیت حجاب برای همه افراد زیر 18 سال در این کشور داده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این لایحه در روز در 30 مارس 2021 بر اساس قانون مقابله با جدایی طلبی پیشنهاد شد.

رای مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت حجاب برای افراد زیر ۱۸ سال

فرانسه همچنان در تصویب و اجرای قوانین و اقدام های ضد اسلامی، می تازد.

در جدید ترین اقدام صورت گرفته در این زمینه، مجلس سنای فرانسه به منع هرگونه نماد مذهبی مورد استفاده کودکان و هرگونه لباسی که نشان دهنده تمایز زنان نسبت به مردان باشد، رای مثبت داده و این نمونه دیگری از اقدام در راستای سکولارتر کردن فرانسه است.

زنان مسلمان به دلایل مذهبی از حجاب استفاده می کنند زیرا از سن بلوغ که قبل از 18 سالگی است موهای خود را می پوشانند و به همین دلیل تصمیم اخیر مجلس سنای فرانسه مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است.

“امانی الخاتحبه” بنیانگذار روز زن مسلمان در حمایت از خواهران فرانسوی خود، اسلام هراسی و ممنوعیت حجاب در کشور را محکوم کرد.

وی در این باره گفت: خواهران فرانسوی مسلمان من، بدانید که ما شما را می بینیم، در کنار شما ایستاده ایم و با شما علیه اسلام هراسی جهانی شده که ما را به اینجا رسانده است، مقابله می کنیم.

“امانوئل مکرون” رئیس جمهوری فرانسه، قبلا نیز نظرات خود را در مورد حجاب و تفاوت آن با ایده های فرانسه برای جدایی دولت و دین به اشتراک گذاشته بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا