آسیااخبارجهان

خنثی سازی عملیات تروریستی سنی های تندرو در روسیه

عملیات تروریستی سنی های تندرو در کشور روسیه توسط سرویس امنیت فدرال این کشور خنثی شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که نیروهای ویژه امنیتی با دستگیری یک سنی تندروی مرتبط با سازمان‌های‌ تروریستی بین‌المللی که خود را برای حمله به یک مرکز نیروهای انتظامی با استفاده از بمب‌های دست ساز در منطقه استاوروپول آماده کرده بود، از وقوع یک حمله تروریستی دیگر در این کشور جلوگیری کرده است.

خنثی سازی عملیات تروریستی سنی های تندرو در روسیه

در جریان این عملیات سه زن که از همدستان این شخص بوده و همگی شهروند روسیه هستند و با یکدیگر یک هسته تروریستی مخفی مرتبط با سازمان تروریستی داعش را تشکیل می‌دادند، بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش فرد اصلی بازداشت شده در شهر کیسلاوودسک، دارای تابعیت روسی، متولد سال 1996 بوده که پیش از این نیز به جرم ارتکاب به جرایم قضایی تحت محاکمه قرار گرفته بود.

وی در حال آماده سازی خود برای حمله به کارکنان ارگان‌های انتظامی در این منطقه با استفاده از مواد منفجره دست ساز، در جهت حمایت از منافع تروریست‌های بین‌المللی بود.

این سنی تندرو، طبق اعتراف یکی از همدستانش، قصد داشته، 5 آوریل (دیروز) یک پاسگاه نیروهای پلیس را با استفاده از نارنجک‌های دست ساز منفجر کند.

طی ما‌ه‌های گذشته نیروهای سرویس امنیت فدرال روسیه چندین بار با بازداشت بموقع افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی بین‌المللی، مانع از ارتکاب حملات تروریستی در برخی مناطق فدراسیون روسیه شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا