آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام توسط سفیر ترکیه در عراق

سفیر ترکیه در عراق در سفری به شهر مقدس کربلا، به زیارت حرم مطهر سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین و برادر بزرگوارشان، قمر بنی هاشم، حضرت أبا الفضل العباس علیهما السلام رفت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “فاتح یلدز” بعد از زیارت این دو مکان مقدس، به شدت ابراز خرسندی کرده و گفت: سعادت زیارت دو مرقد شریف را بدست آوردم و به آن متبرک شدم.

زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام توسط سفیر ترکیه در عراق

وی با انتشار تویتی در صفحه شخصی خود، نوشت: هر سفری به شهر مقدس کربلا، فرصتی است برای زیارت حضرت امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام. در کنار این دو ضریح طاهر، برای برقراری و پایداری صلح در ترکیه و عراق و همه بشریت، دعا کردیم.

سفیر ترکیه در عراق در این سفر، گشت و گذاری نیز در کوچه پس کوچه ها و بازارهای شهر مقدس کربلا که در اطراف حرمین مطهر قرار دارند، زد.

او همچنین در سفرش به شهر مقدس کربلا، به دو پروژه سرمایه گذاری که عبارتند از یک بیمارستان و یک مدرسه و توسط شرکت های ترکیه ای در این شهر در حال اجرا هستند، سر زد و از نزدیک از روند پیشرفت این دو طرح اطلاع یافت.

وی همچنین در این باره گفت: ما به همکاری عراقی – ترکی در شهر مقدس کربلا افتخار می کنیم.

“فاتح یلدز” در این سفر از محله ترکمن نشین های مقیم شهر مقدس کربلا که اصالتا اهل شهر “تلعفر” هستند اما حدود 10 سال پیش به دلیل حمله گروه تروریستی داعش به تلعفر، آواره شده و به شهر کربلا پناه آوردند، سر زد و گفت: ترکیه قصد دارد در بازسازی تلعفر نقش آفرینی کند و همچنین خانواده های ترکمن را به بازگشت به شهرشان دعوت و تشویق کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا