آسیااخبارجهانجهان اسلام

انقلاب خاموش در میانمار؛ اعتصاب دهها هزار کارگر برای فشار به کودتاچیان

ده ها هزار کارگر در میانمار طی دو ماه گذشته اعتصاب کرده اند به این امید که با ایجاد بحران اقتصادی بتوانند ژنرال های ثروتمند ارتش را مجبور به عقب نشینی کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد: هرج و مرج در حال حاضر یکی از فقیرترین اقتصادهای آسیا را تحت تاثیر قرار داده است، جایی که یک چهارم مردم با درآمد کمتر از یک دلار در روز زندگی می کنند.

انقلاب خاموش در میانمار؛ اعتصاب دهها هزار کارگر برای فشار به کودتاچیان

بانک جهانی کاهش ۱۰ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۱ را برای میانمار پیش بینی کرده است، این یک گام بزرگ رو به عقب برای کشوری است که در دوره گذار دموکراتیک به رهبری دولت غیرنظامی سوچی رشد چشمگیری داشت.

بنابراین گزارش کارشناسان معتقدند که ارتش چنین مقاومتی را پیش بینی نمی کرده است.

کارمندان در دریافت حقوق با مشکل روبرو هستند و دستگاه های پول نقد خالی هستند.

بخش پوشاک میانمار که پیش از این رونق داشت، در حال فروپاشی است. کارخانه های نساجی متعلق به چین که برای مارک های غربی کار می کنند نیز در میانمار به آتش کشیده شده اند.

در نتیجه، هزاران کارگر بدون حقوق مانده اند و مجبور شده اند به روستاهای خود بازگردند. این وضعیت برای کشاورزان نیز نگران کننده است. هزینه ها و قیمت ها هم در این کشور به شدت در حال افزایش است.

این در حالی است که میلیاردهای این حکومت نظامی علیرغم آشفتگی اقتصادی این حکومت همچنان گوش خود را به روی معترضین بسته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا