آمریکااخبارجهانهيئت ها و شعائر حسينى

برگزاری جشن نیمه شعبان توسط شیعیان در کانادا

امروز شیعیان در کشور کانادا، جشن سالروز میلاد منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه را در این کشور به صورت با شکوه تری برگزار کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی در شهر مونتریال در کشور کانادا، میزبان برگزاری یکی از جشن های شیعیان به مناسبت میلاد مبارک صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه در روز نیمه شعبان بود.

برگزاری جشن نیمه شعبان توسط شیعیان در کانادا

در این مراسم، بر اساس قانون دولت کانادا، تنها 25 نفر از شیعیان مرد و 25 نفر از بانوان شیعه شرکت کردند و برنامه به صورت همزمان و آنلاین در صفحه یوتیوب و فیس بوک این مرکز پخش می شد.

مراسم با تلاوتی از کلام الله مجید توسط جناب دکتر “ابراهیم سوجری” آغاز شد و پس از آن حجه الاسلام و المسلمین شیخ “صالح سیبویه” در رابطه با راه و روش و شیوه انتظار فرج، به سخنرانی پرداخت و نیز ابیاتی در مدح حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه را به سمع حضار رساندند.

پس از آن ادیب توانا، جناب استاد آزاد، دکلمه و ابیاتی را قرائت نمود و سپس دکتر “علیرضا اصغری” دقایقی را درباره مقام والای حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه سخن گفت و ابیاتی را نیز در مدح مولا به سمع حضار رساند. در پایان مراسم هم حاضرین پذیرایی شدند.

از سوی دیگر بنیاد بانوان مسلمانِ مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی در مونتریال کانادا نیز مراسم جشن جداگانه ای به مناسبت نیمه شعبان برگزار کرد.

این مراسم به زبان عربی برگزار شد و در آن، یکی از بانوان فریخته شیعه، در رابطه با ظهور و علائم ظهور و وظیفه منتظران سخنرانی کرد.

پس از وی نیز تعدادی از بانوان به ترتیب ابیاتی را در مدح امام زمان عجل الله تعالی فرجه به سمع حضار رساندند.

بر اساس قانون دولت کانادا، تنها 25 تن از بانوان مؤمنه در این مراسم شرکت کرده بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا