اخباراروپاجهانفرهنگ و هنر

پیش‌ نویس «قانون ضد جدایی ‌طلبی» فرانسه، ابزاری علیه مسلمانان

سیر تحولات و اقدام های صورت گرفته در کشور فرانسه علیه مسلمانان این کشور، نشان می دهد که وضعیت مسلمانان فرانسه روز به روز بدتر و بدتر می شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اخیرا قانونی موسوم به «قانون ضد جدایی ‌طلبی» در فرانسه تصویب شد. یک سناتور فرانسوی، این قانون را ابزاری برای فشار و هجمه ‌ای سنگین علیه مسلمانان دانست.

پیش‌ نویس «قانون ضد جدایی ‌طلبی» فرانسه، ابزاری علیه مسلمانان

“استر بنباسا” سناتور فرانسوی در مصاحبه ای تلویزیونی «قانون ضد جدایی ‌طلبی» فرانسه را ابزاری علیه مسلمانان دانست و گفت: حزب راست جمهوری‌خواه در تلاش است با تصویب قوانینی كه به مسلمانان حمله می‌كند، آرای راست‌های افراطی را در راستای آماده‌سازی حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ بسیج كند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که مسلمانان در معرض آن هستند با آنچه یهودیان در گذشته با آن مواجه بوده‌اند؛ فرقی ندارد، تأکید کرد: غرب چهره واقعی اسلام در تسامح و پذیرش دیگران را نشناخته است.

سنای فرانسه عصر روز جمعه به لایحه جنجالی موسوم به مبارزه با جدایی‌طلبی بندی اضافه کرد که بر اساس آن صدور یا تمدید اجازه اقامت برای خارجیانی که صریحاً مخالف «اصول جمهوری» فرانسه هستند، ممنوع است.

در ماده اضافه شده به طرح ضد جدایی‌طلبی، پوشش حجاب در مکان‌های عمومی برای مادران و دختران زیر هجده سال و لباس پوشیده برای شناگران زن ممنوع است.

این لایحه با انتقادهایی روبه‌روست، زیرا مسلمانان را در فرانسه هدف می‌گیرد و محدودیت‌هایی را در تمام جوانب زندگی آنها ایجاد می‌کند و درصدد است وانمود کند مشکلات خیلی نادر یک مشکل مزمن جامعه است.

این لایحه همچنین بیماران را از انتخاب پزشکان بر اساس جنسیت خود منع می‌کند و با سازوکاری جدید، زمینه ارزیابی و سرکوب دیدگاه‌های مخالف را فراهم می‌سازد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا