اخباراروپاجهانعلم و فناوریفرهنگ و هنر

پیامدهای روانشناختی کمپین اسلام هراسانه دولت اتریش برای کودکان مسلمان

گروه های جامعه مدنی در اتریش، مقابله با کمپین های نژادپرستانه و اسلام هراسانه را آغاز کرده اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ آنها می گویند: هنگامی که دولت اتریش در اواخر سال گذشته به جامعه مسلمانان حمله کرد، کودکان عواقب اصلی آن را متحمل شدند و اکنون آنها با پیامدهای روانشناختی آن زندگی می کنند.

پیامدهای روانشناختی کمپین اسلام هراسانه دولت اتریش برای کودکان مسلمان

حالا گروه های جامعه مدنی در اتریش برای مقابله با کمپین نژادپرستانه و اسلام هراسانه که پیامدهای روانشناختی برای کودکان مسلمان در این کشور به همراه داشته است، اقدام کرده اند.

در همین راستا سازمان کمک به کودکان آسیب دیده توسط پلیس در صدد جلب توجه ها به وضعیت 62 کودک است که به دلیل حمله مقامات امنیتی به ۷۰ منزل مسکونی مسلمانان، آسیب روحی دیده و قربانی شدند.

از زمان حملات سال گذشته تاکنون، دولت اتریش کسی را متهم یا دستگیر نکرده و این مسئله تاثیر زیادی بر روی جامعه مسلمانان گذاشته است.

گروه های جامعه مدنی در بیانیه ای نقض بسیار جدی حقوق کودکان در این حملات را نقض کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرده اند.

در بيانيه منتشر شده در این زمینه آمده است که بيش از 93 درصد از كودكانی كه تحت تاثير حمله قرار گرفتند، آسيب روانی دیده اند و برخی حتی علائم اوليه اختلال استرس پس ازحادثه را نشان می دهند.

یورش هایی که به دستور کارل نهامر، وزیر جناح راست کشور انجام شد منجر به حمله شدید نیروهای مسلح به خانه ها در اوایل صبح شد و دولت از این حملات به عنوان یک موفقیت استقبال کرد. پس از این حملات پاسخ جامعه مسلمانان سکوت بود.

فعالان مدنی اتریش می گویند یکی از پیامدهای این حملات این است که ترس زیادی در جامعه رواج یافته و مسلمانان این کشور را بیش از پیش به حاشیه رانده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا