اخبارجهان

کنار کشیدن تولیدکنندگان غذای حلال از المپیک توکیو

تولیدکنندگان غذای حلال از المپیک توکیو کناره کشیدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به دنبال تصمیم سازمان‌دهندگان برای کاهش تعداد ورزشکاران و تماشاگران‌، تولیدکنندگان مواد غذایی حلال مجبور شدند قراردادهایی را که برای تهیه محصولات غذایی و آشامیدنی در بازی های المپیک توکیو بسته بودند لغو کنند.

احمد حسینی حسن، از یک موسسه ابتکار غذایی اسلامی در مالزی با نام «سرآشپز من» در این باره می گوید: پیگیری در زمینه پذیرایی مواد غذایی غیرعادی است زیرا وضعیت کنونی در تماشای بازی‌ها، بازار هدف تولید کنندگان غذای حلال را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: پیگیری قراردادها عملی نیست، زیرا تماشاگران در حال حاضر محدود هستند و با قوانین جدید برای حذف مخاطبان خارجی‌، ۳۰ تا ۴۰٪ تماشاگران مسلمان که قصد داشتیم به آن‌ها خدمات ارائه بدهیم به صورت بالقوه دیگر وجود ندارند.

احمد حسینی افزود: شرکت ما همچنین امکان تأمین غذا برای ورزشکاران المپیک را از دست داده است زیرا اصلا معلوم نیست کدام کشورها ورزشکارانشان را برای این رقابت‌ها خواهند فرستاد و در این زمینه هنوز ابهامات زیادی وجود دارد.

هفته گذشته، برگزارکنندگان هر دو المپیک و پارالمپیک تصمیم گرفتند تماشاگران خارجی را از ورود به مسابقات محروم کنند و صدها هزار بلیط خریداری شده در خارج از کشور پس گرفته شد.

در حال حاضر ژاپن تعداد مخاطبان زنده در رویدادهای بزرگ را به پنج هزار نفر محدود می‌کند و تنها ۷ ٪ از ظرفیت ۶۸۰۰۰ صندلی استادیوم ملی ژاپن، پر خواهد شد.

پیش از شیوع ویروس کرونا این شرکت قرار بود تهیه غذای حلال در دهکده ورزشکاران و تماشاگران را در بازیهای المپیک توکیو به عهده داشته باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا