آسیااخبارجهانجهان اسلامسوریهعراق

اردوگاهی که بزرگ ترین تجمع داعش و تهدیدی برای منطقه است

نام داعش بدون شک چند سال پیش ترسناک ترین نام در جهان بخصوص در سوریه و عراق به حساب می آمد زیرا همه جهانیان رفتارها و اقدامات وحشیانه این گروهک تندروی سنی را بارها و بارها دیده بودند.

هر چند داعش دیگر حضور و قدرت سابق را ندارد، اما همچنان در سوریه به عنوان یک تهدید کامل به حساب آمده و در عراق ایجاد مزاحمت می کند.

اردوگاهی که بزرگ ترین تجمع داعش و تهدیدی برای منطقه است

نزدیک به سه سال است که از پایان رسمی وجود “دولت اسلامی عراق و شام” که با نام “داعش” شناخته می شد اما هیچ رنگ و بویی از اسلام نبرده بود، می گذرد. با این حال برخی بازماندگان این گروهک تندروی سنی، همچنان در گوشه و کنار برخی سرزمین های اسلامی حضور دارند.

یکی از فعالان سیاسی عراق از اردوگاهی خطرناک در سوریه با 20 هزار نفر که به مثابه بزرگ ترین کانون داعشی محسوب می‌شوند و این کشور را تهدید می‌کند، پرده برداشت.

«رعد الماس» گفت: ما از ماه‌ها قبل درباره خطرناک بودن اردوگاه «الهول» سوریه و تبدیل شدن آن به دروازه شرارت در سوریه هشدار داده ایم؛ خصوصا که این اردوگاه در نزدیکی نوار مرزی بوده و برای عراق نیز به عنوان یک خطر است.

وی افزود: تکرار موارد رخنه سنی های تندرو که هرازگاهی رخ می‌دهد به مثابه خطری واقعی برای اوضاع داخلی عراق است.

الماس گفت: حضور 20 هزار کودک در اردوگاه «الهول» سوریه آنگونه که «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی آنرا مورد تایید قرار داده به مثابه فاجعه است زیرا این اردوگاه برای آنها مانند مدرسه‌ای برای فراگیری افکار افراطی در سایه حضور هزاران سرکرده داعش و خانواده های آنها از ملیت‌های مخلتف است.

وی ادامه داد: سوریه و عراق باید خطرناک بودن این اردوگاه برای امنیت و ثبات را جدی گرفته و اقدامی برای یکسره کردن کار آن انجام دهند زیرا ادامه حضور آن به مثابه خطری برای این دو کشور و دیگر کشورهای منطقه محسوب می‌شود.

وی گفت: باید که مرزهای سوریه مصون شود و از هرگونه رخنه تروریست‌های داعش به منظور تضمین ثبات عراق ممانعت به عمل آید.

در اردوگاه الهول سوریه بیش از 30 هزار تروریست با خانواده‌های خود به سر می‌برند که این در حال حاضر بزرگ ترین کانون داعشی در دنیا محسوب می‌شود.

در همین راستا «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از انهدام 61 مخفیگاه داعش و 24 غار در کوه «قره جوغ» در نینوا که تروریست‌ها داعش در آن پنهان بودند، خبر داد.

وی آنرا در راستای خشکاندن ریشه تروریسم و در هم کوبیدن مواضع داعش دانست و از 133 حمله هوایی انجام شده به مواضع داعش در کوه «قره جوغ» در طی 10 روز گذشته خبر داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا