آسیاآمریکااخبارجهانعلم و فناوریفرهنگ و هنر

از خدمات هوایی حلال در ژاپن تا غذای حلال در آمریکا

صنعت حلال بازاری بزرگ با تنوعی چشمگیر در جهان است که متاسفانه کشورهای اسلامی از آن غافل مانده و در عوض کشورهایی مانند ژاپن و آمریکا در حال پیشرفت در آن هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بازار حلال در حال جذب سرمایه کشورهای بزرگ و قطب های صنعتی جهان است، زیرا وسعت این بازار علاوه بر غیر مسلمانانی که برخی خدمات حلال را ترجیح می دهند، به بزرگی جمعیت مسلمانان جهان است.

از خدمات هوایی حلال در ژاپن تا غذای حلال در آمریکا

ژاپن جدید ترین کشوری است که تلاش کرده در صنعت حلال سهم بازار بدست آورد. “نیپون اکسپرس” یک شرکت خدمات لجستیک ژاپنی، خدمات حمل و نقل هوایی با گواهینامه حلال را در داخل این کشور آغاز کرده است.

این درحالی است که هم‌اکنون جمعیت مسلمانان ژاپن حدود ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود و انتظار می‌رود با افزایش تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی، تقاضا برای محصولات حلال در ژاپن افزایش یابد.

به گفته مسئولین این شرکت، استانداردهای صدور گواهینامه بالا برای تضمین کیفیت و کنترل بهداشت همچنین موجب افزایش علاقه به محصولات حلال در بین مصرف کنندگان با سلامتی و ایمنی شده است.

در سال ۲۰۱۴، نیپون اکسپرس به عنوان اولین شرکت ژاپنی موفق به دریافت گواهینامه حلال لجستیک در مالزی شد و از آن زمان در حال توسعه خدمات جهانی لجستیک حلال است. پس از اخذ اولین گواهینامه حلال برای انبارداری در ژاپن در سال ۲۰۱۶ ، این شرکت جعبه‌های رول فقط حلال را برای حمل و نقل تلفیقی محموله‌های کوچک با مقدار کمتر از یک کامیون کامل و همچنین کانتینرهای ریلی فقط حلال برای محموله‌های زیاد را معرفی کرد.

با توجه به رشد محصولات حلال در ژاپن، نیپون اکسپرس در حال ساخت یک شبکه خدمات لجستیک حلال برای پشتیبانی از زنجیره تأمین مشتریان و تأمین امنیت و آرامش خاطر مشتریان مسلمان و دیگران است.

در خدمات غذایی نیز، بازار مواد غذایی حلال طی سال های ۲۰۲۰-۲۰۲۴ با رشد ۸.۱۷ میلیارد دلاری روبرو است و پیش‌بینی می‌شود در این دوره با بیش از ۵٪ رشد روبرو باشد.

یک گزارش تهیه شده توسط شرکت تحقیقات بازار جهانی که متخصصان تجاری در صدها فناوری را در اختیار دارد، رشد بازار و اقتصاد حلال در ایالات متحده را در دو دهه آینده امیدوارکننده نشان می‌دهد.

این گزارش با استفاده از تجزیه و تحلیل پارامترهای کلیدی، یک تصویر دقیق از بازار به روش مطالعه، سنتز و جمع بندی داده‌ها از منابع مختلف ارائه داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا