آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

ادامه اعتراضات مردمی در عراق و رشد فقر

بررسی های انجام شده از وضعیت مردم عراق و حوادث مختلف سیاسی این کشور و نیز اعتراض های مردمی و رشد فقر، نشان می دهد که وضعیت عراق روز به روز رو به وخامت می رود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این موضوع زنگ خطری جدی برای دولت و مردم عراق است زیر خطرهای زیادی را در پیش روی عراق قرار می دهد از جمله بازگشت بازماندگان رژیم سابق، افزایش نفوذ کشورهای مختلف منطقه در عراق و از همه مهم تر قدرتمند تر شدن نیروهای تروریستی از جمله داعش در عراق.

ادامه اعتراضات مردمی در عراق و رشد فقر

اعتراض های مردمی در کشور عراق که در ابتدا خود تنها به دلایل معیشتی و اعتراض به خدمات آغاز شده بود با شکل دیگری ادامه دارد.

برای مثال صدها تن از معترضان عراقی تظاهراتی را برای دومین روز متوالی مجدداً در استان نجف اشرف برگزار کردند.

این معترضان عراقی مقابل ساختمان دولت محلی تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری لؤی الیاسری، استاندار نجف شدند.

بین معترضان و نیروهای امنیتی عراق در پی نزدیک شدن تظاهرکنندگان به ساختمان دولت محلی درگیری‌هایی رخ داد. شماری از معترضان در جریان این درگیری‌ها با نیروهای امنیتی مجروح شدند.

پیش از این نیز استاندار ذی قار در پی اعتراضات گسترده مردم توسط مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور، تغییر یافت.

در خبری دیگر از عراق، کمیسیاریای عالی حقوق بشر عراق نسبت به خطراتی که امنیت غذایی ملی این کشور را تهدید می کند، هشدار داده و از دولت خواست برای بازگرداندن تعادل غذایی به گروههایی که در قبال افزایش قیمت کالاها و مواد غذایی آسیب پذیرتر هستند، تدابیر عملی اتخاذ کند.

«انس اکرم محمد» عضو شورای کمیسیاریای حقوق بشر عراق گفت: گروه هایی در عراق هستند که بیشتر از بقیه از افزایش نرخ دلار و عواقب منفی ناشی آن در خصوص افزایش ۱۴ درصدی قیمت کالاها و مواد غذایی آسیب دیده اند؛ موضوعی که تهدیدی خطرناک برای امنیت غذایی ملی محسوب می شود و سطح فقر اعلام شده در عراق را دوبرابر می کند.

محمد با تاکید بر اینکه چنین موضوعی مداخله دولت و وزارت بازرگانی را برای کاهش چنین تبعاتی ایجاب می کند، اظهار کرد: دولت باید با جدیت و به صورت برنامه ریزی شده با گزارش اخیر برنامه جهانی غذا در مورد عراق برخورد کند؛ گزارشی که به خلل در برنامه های دولت و تاثیر آن در بازار و سطوح معیشتی و امنیت غذایی و انسانی اشاره کرده بود.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد اخیرا در گزارشی با اشاره به اینکه سطح فقر در عراق از مرز ۳۱ درصد فراتر رفته است، خواستار کمک های بیشتر کشورهای ثروتمند به عراق شده بود.

وضعیت مردم عراق و حوادث مختلف سیاسی این کشور و نیز اعتراض های مردمی و رشد فقر، نشان می دهد که وضعیت عراق روز به روز رو به وخامت می رود و این زنگ خطری جدی برای دولت و ملت عراق است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا