اخباراروپاجهان

راننده مسلمان در فرانسه به خاطر نماز خواندن در محل کارش اخراج شد

یک مسلمان فرانسوی پس از اینکه به خاطر خواندن نماز، از کار خود به عنوان راننده اتوبوس‌های فرودگاه شارل دوگل شمال پاریس اخراج شد، منتظر رسیدگی به دادخواستش است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “سیوین جویز” وکیل راننده گفته که موکل وی به دلایل امنیتی مرتبط با پیشرفت پرونده خود از نام مستعار أنیس استفاده می‌کند و در جریان رسیدگی به دادخواست قادر به مصاحبه مطبوعاتی نیست.

راننده مسلمان در فرانسه به خاطر نماز خواندن در محل کارش اخراج شد

درباره شرایط این پرونده، جویز توضیح داد که موکلش مدت زیادی به عنوان راننده در اتوبوس‌هایی که برای انتقال کارمندان ایرفرانس به فرودگاه شارل دوگل کار کرده بودند، کار می‌کرد.

جویز گفت: برخلاف ادعای رئیس پلیس مبنی بر اینکه انیس تهدیدی برای امنیت محسوب می‌شود، همکارانش از بین کارگران فرودگاه گفتند که او یک مسلمان عادی است که به تکالیف دینی خود عمل می‌کند و هیچ تهدیدی شمرده نمی‌شود.

به گفته جویز، رئیس پلیس ادعا می‌کند که اقامه نماز به شکل هر روز که یک تکلیف دینی است، تهدیدی برای سلامت عمومی ایجاد می‌کند علاوه بر اینکه نماز و اسلام را به تروریسم مرتبط کرد و این نشانه آشکار اسلام‌هراسی است.

او با بیان اینکه اتفاق مذکور می‌تواند ناشی از جهل نسبت به اسلام و اتخاذ مواضع نژادپرستانه باشد، گفت: نهادهای اداری در فرانسه این باور را دارند که یک مسلمان تهدیدی برای عامه مردم است.

جویز گفت: درست است که انیس نباید در اتوبوس را بسته و داخل آن نماز می‌خواند، اما طبیعی هم نیست که اعتبار وی به این دلیل باطل شود.

تقریباً شش میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می‌کنند که بیشتر آنها از نژاد آفریقای شمالی هستند.

فشار بر مسلمانان در فرانسه از زمانی شدت گرفت که  امانوئل مكرون، رئیس جمهور فرانسه در دوم اكتبر سال ۲۰۲۰ لایحه‌ای را كه وی جدایی‌طلبی اسلامی نامید، ارائه داد و بعداً نام آن را به اصول ارتقای احترام به قوانین جمهوری فرانسه تغییر داد.

با وجود انتقادهای سازمان ملل، جامعه بین المللی و مدافعان حقوق بشری به این قانون حالا قرار است مجلس سنای فرانسه نیز در اواخر مارس به آن رأی دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا