آسیااخبارجهانجهان اسلام

از درخواست حذف آیاتی از قرآن در هند تا حمله به پسر مسلمان بخاطر آب خوردن در معبد هندوها

هند کشوری معروف به تعدد اقوام، مذاهب و ادیان است که همگی در کنار یکدیگر در آرامش به زندگی مشغولند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این کشور اما طی سال های اخیر شاهد اقدامات تبعیض آمیز حکومت علیه غیر هندوها، خصوصا مسلمانان بوده است.

از درخواست حذف آیاتی از قرآن در هند تا حمله به پسر مسلمان بخاطر آب خوردن در معبد هندوها

بررسی اتفاقات اخیر چند سال اخیر در کشور هند نشان می دهد که این کشور به رغم تعدد اقوام و ادیان و مذاهب، اما کارنامه ای خوب در تعامل با آنها بخصوص با مسلمانان ندارد.

در همین راستا اخیرا رئیس پیشین شورای وقف اوتارپرادش به عنوان یک نهاد حکومتی، با مراجعه به دادگاه خواستار حذف آیاتی از قرآن شده است. رهبران شیعه و اهل تسنن هند درخواست وی را محکوم کرده اند.

مولانا “کلب جواد” از روحانیان شیعه و دبیرکل مجلس علمای هند در سخنانی این اقدام برای حذف ۲۶ آیه از قرآن را محکوم کرده و خواستار دستگیری و مجازات وی شد.

وی گفت: این فرد نه شیعه است و نه سنی. وی عامل نیروهای ضد اسلامی است و اگر مقامات دولتی او را دستگیر نکنند، نشان می‌دهد که آنها نیز خواستار آشوب و فتنه در جامعه مسلمانان هند هستند.

در اتفاق دیگری انتشار گسترده فیلم حمله یک هندو به یک پسربچه مسلمان به جرم خوردن آب آشامیدنی در یک معبد هندوها در شبکه‌های مجازی واکنش‌های گسترده‌ای به همراه داشته که از دیگر اقدام ها علیه مسلمانان در این کشور به شمار می رود.

این کلیپ نشان می‌دهد که یداو از قربانی‌، آصف ، نام او را می پرسد و بی‌رحمانه او را کتک می‌زند.

وارون کومار ، مسئول روابط عمومی پلیس غازی آباد در این باره به خبرنگاران گفت: ما پس از انتشار ویدیو در رسانه‌های اجتماعی ، یک نفر را دستگیر کردیم و هم‌اکنون نیز در حال تحقیق برای یافتن دلیل دقیق چنین رفتاری هستیم.

از زمان به قدرت رسیدن حزب حاکم بهاراتیا جاناتا به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی در سال ۲۰۱۴، خشونت علیه مسلمانان و سایر جوامع اقلیت در هند به طور فزاینده‌ای شیوع یافته است.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش جهانی ۲۰۲۱ خود اعلام کرده: حملات علیه اقلیت‌ها، به ویژه مسلمانان ادامه یافته‌، و مقامات نیز اقدامی در مقابل کسانی که علیه مسلمانان دست به خشونت زده بودند و همچنین رهبران افراطی آن‌ها نشان ندادند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا